Idén is Mogyoródra látogatott a Forma-1 mezőnye. 2008 és 2010-hez hasonlóan most se hagyhattuk ki a ringi zarándoklatot. Jó szokás szerint a pénteki napra vettünk jegyet, csütörtökön boxsétáltunk. Előtte szerdán még az UTE stadionban megrendezett magyar All Star - Pilótavállogatott meccsre is elmentünk. Kis csalódás azonban, hogy bár az utolsó percig Vettel és Massa pályáralépésével volt hirdetve, Vettel ott se volt, Massa pedig ugyan megjelent, nem focizott csak elselypített pár mondatot. Mindegyis.. Petrov végig talpon volt, Szíjjártó Péteren pedig rendkívül jól szórakozott a közönség. Feledhetelen futásai hamar röhej tárgyává tették :)
A csütörtöki boxséta szervezettsége egyre rosszabb, az autogramm osztás miatt a box bejáratánál megáll a tömeg, így hosszú percekig meg se lehet mozdulni. Tetőzve mindezt azon észlényekkel akik a kijelölt menetiránnyal és a tömeggel szemben haladnak, valamint még meg is magyarázzák, hogy csak arra lehet amerre ők. A szervezők pedig hagyták.. Az autogrammos részen sorrakerülni gyakorlatilag lehetetlen, a pilóták pedig rögtön eltűnnek. Kivéve Schumit aki végigsétált a boxok előtt. A második képen a spanyol RTPA Asturias riportere próbálja éppen baki nélkül elmondani felkonfját. Talán végre sikerül neki sokadszorra, lehet mégse jön be ez a behajolós testhelyzet :)
A pálya közelében egyedül ez a kissé barkács, Ikarus 260-nak látszó, igazából inkább 266-os ácsorgott az egyik parkolónak kijelölt földön afféle tartózkodóként.
Az előző években a pályára igyekvő és jeggyel rendelkező szurkolók Árpád híd-Mogyoród templom térés Mogyoród HÉV állomás-Templom tér járatán nem a BKV buszai közlekedtek. Dupla szerencsém, hogy a tavalyi trolis nyíltnapon vettem egy 25. évfordulós iránytáblát:) Azonban nem is a Volánbusz nyerte a rendkívüli járatok közlekedtetésének jogát, hanem a nemzetközi komfort buszokat üzemeltető Orangeways.
Már amikor először olvastam a hírt, hogy az OW nyerte a kizárólagos szállítói szerepet gyanús volt az ügy. Hiszen ők nem rendelkeznek olyan buszokkal amik alkalmasak lennének erre a feladatkörre. Valakivel társulniuk kell és itt bizony csak két cég jöhet szóba. A BKV aki az eddigi évek szolgáltatója volt és a Volánbusz, akik számára szintén nem ismeretlen feladat ez. Mivel azonban a BKV nem rendelkezik olyan járműparkkal ami az előző évekhez képest színvonal emelkedést hozhatott volna, csak a Volánbuszra tudtam gondolni. Így is lett...
Hogy mire volt jó ez az egész? Szerintem pusztán reklámfogás. Az OW sokak számára még mindig egy ismeretlen cég, mások pedig maximum a BKV bebukott midi tenderével kapcsolatban hallhattak róla. Most viszont aki az ingyenes F-1 busz menetrendjét kereste mindenképp belefutott az OW nevébe, még úgy is, hogy az utolsó héten a sajtót már úgy járta körbe a hír, hogy szerepelt utána a Volánbusz neve is. Hogy utas szemmel mit jelentett a változás? Szakadt kék Ikarusok helyett, szinte új sárga Volvók amik nem a 32-es busz megállójától indultak, hanem a volán pályaudvarról.
Az útvonal az előző évhez is hasonlóan már nem a régebbi volt, amikor a buszok az újpesti víztorony irányába tértek le és az utasok részesültek némi rákospalotai falujáratban is. Most Váci út-M0-Fót irányon közlekedtek a buszok, három további városi megállóval. Az M0-ás autóúton az információs táblák a Hungaroring felé terelték az embereket, természetesen csak a fényképezőgép számára tűntek szétesettnek a betűk. A buszok végállomásától még egy másfél kilométeres séta várt mindenkire, de még így is kényelmesebb mint a csütörtöki majdnem négy kilométer Szilasligettől :)
Idén a célegyenes végi Gold4 tribün pénteki 18 eurós jegyére neveztünk be, így a csúcssebességüket éppen elérő és veszettül fékezni/visszaváltani kezdő, valamint a boxból kigyorsító és hirtelen fékező/visszaváltó zajládákat figyelhettük. Az első képen örök kedvenceim a GP2 csapatok szerelői tartanak főhadiszállásuk felé, mivel ők a boxban csak vendégek azon rövid időre míg az ő kategóriájuk a főszereplő. Ennek ellenére rendkívüli ügyességgel tudták magukat éltetni, egy kis tapsot kicsalva a közönségtől. A második képen pedig Massa indul a boxból, az egyik Lotus pedig veszettül fékez, mint említettem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése