2011. augusztus 7., vasárnap

Őrház - Élessarok, villamos nélkül

Mint egy hónapja beharangoztam megkezdődött a vágányzár a Kolozsvári utcában a 37-es vonalon. Ma már meg is indult a forgalom, a felújítás alatt egyéb teendőim és lustaságom miatt 'csak' háromszor néztem ki a terepre, megnézni miként állnak a munkálatok, pár képet meg is mutatok. Kezdve rögtön villamosról a pótlóbuszra átszállással, ami senkinek nem okozhatott nehézséget, hiszen ugyanazon szűk kis peron mellé érkezett a csatlakozás. A 37V busz azonban csak a reggeli/délutáni csúcsban közlekedett, egyébként a 162/162A/262-es buszok tértek be az Őrházhoz.

A pálya az előző felújítás utolsó méterénél hirtelen megszakad. A sínek és az aljak elszállításáról lemaradtam, így csak a zúzottkő kotrását fotózhattam. A munkafolyamatok az egész felújítás során jellemzően az Őrház felől kezdődtek és haladtak az Élessarok irányába.

Az első körben kissé elnagyoltan eltakarított pálya mellett már ott várták beépítésüket az új betonaljak, miközben több helyen is dolgozott még a kotró markoló - billencses kocsi páros.

A láctalpas Volvo lépésben haladt Kőbánya-felsőig ahol még síneket lehetett találni az útátjáróban, ekkor egyedüli helyként az utcában. A markoló rámpát csinált, majd folytatták a munkát. Itt is jól látszik, hogy a Sörgyár irányában még rosszabbul állnak a munkával.

A szomszédos viszonylag új építésű lakópart kerítésén, az utcában egyedüliként ez a hirdetmény tájékoztatta a lakókat a jelentős zajjal és még több porral járó munkálatok közben esedékes forgalmi rendről.

A már említett egykori 62-es busz, az Őrháznál. Manapság már az Ikarus 412-es megszokott típusnak számít a vonalon. Ekkor már nagy változás történt, megkezdték az új zúzottkő terítését.

Az ilyen építkezéseknél mindig előkerül legalább egy, de inkább több Kama3 is. Itt éppen a felsővezetékig nyújtózkodik. Természetesen a vasúti pálya örök nagy talánya a vízelvezetés, amiről itt se lehetett megfeledkezni.

A Beszkártos doboz azonban talán a bontás első napján eltűnt. A közelebbi vágányt már beszabályozták, a távolabbi még meglehetősen hullámvasútra hasonlít. Az útátjáró az eddigi kockaköves burkolat helyett végül aszfalt burkolatot kapott.

Az aláverés/szabályozás után még többféleképp meggyőződnek a pálya alkalmasságáról. Már-már elképesztően hangzik az iho.hu kissé nagyzolós címe, miszerint ötszörös sebességgel száguldanak, sajnos mégis helytálló. Ha a Salgótarjáni utca is megújul pálya tekintetében nem lesz kell majd szégyenkeznie a vonalnak. A Népszínház utca környéke, az elhagyatott Józsefvárosi pályaudvar, a Pongrác úti lakótelep, a Sörgyár környéke és a Maglódi út se éppen nagy presztízsű terület, pedig egyébként kellemesen változatos városi környezetben halad a vonal. Ellenőrt sokat nem látni erre, sokszor esélyük se lenne.. Mindezek ellenére persze örvendetes a megújult szakaszról beszámolni :)

Nincsenek megjegyzések: