2012. január 20., péntek

Újabb kimaradt képek, 2011 ősz.

Folytatom amit egyel korábban elkezdtem, az eddig sehol nem használt képeim mutogatását. Szeptemberben ismét volt nyíltnap a Zách utcai troligarázsban. A 2008-2009-ben írtakat ismét leírhatnám, így egy-két újdonságot ragadnék ki. Rögtön egy olyannal kezdeném, aminek semmi köze a trolikhoz. Egy lelkes az index fórumokon is jelenlévő ember szorgos munkájának eredménye a 3621-es pályaszámú Stuka kicsinyített mása, amin jól látszik, hogy nem is olyan kicsi. Le a kalappal munkája előtt. A Stukák (TM) az UV-k elődei. A TM és az UV közt a köztes lépcső pedig a TV, a Szellem. Erről Hamster írt remek összefoglalót.

A rendezvény egyik technikai érdekessége az önjáró Ikarus 435T, a 301-es kocsi volt. Pár elfekvőben lévő Solaris akkumulátor felhasználásával készült, néha tett is egy-egy kört a telepen. A megoldás ebben a formájában természetesen nem lenne kivitelezhető, de sok esetben hasznos lenne az önjárás képessége.

Magam is beszámoltam már az 'új' Gräf&Stift trolik érkezéséről. Ekkor meg is lehetett csodálni az egyiket, természetesen az utasterét is. Mivel üzembeállításuk törvényi háttere kicsit döcögősen indult és a VJSZ-es átalakítások se haladnak gyorsan leghamarabb talán május-júniusban találkozhatunk velük forgalomban. Kíváncsi vagyok, hogy a jobb első ülés gyerek 'vezetőfülkéje' megmarad-e. A második kép készültekor a 306-os 435T vezetőjének helyén ültem. Ez a gép a meglehetősen döcögősen haladó Futár projekt egyik első hírnökeként már megkapta az utastájékoztató/forgalomirányító panelt.

Szinte minden pár napos fővárosi járműtesztről beszámolok, úgy tűnik azonban, hogy ha egy teszt 8 hónapig tart akkor arra mégsincs időm. Ez a MAN Lion's City GL az EBSF (European Bus System of the Future, A jövő európai buszrendszere) projekt keretében volt 'tartósteszten' a BKV-nál, aminek keretében a 86-os vonalon közlekedett. Ugyan többször is láttam, ez az egy vacak képem van róla, utazni nem is utaztam vele. A második képen pedig egy IVECO Orlandi, elsőre azt hittem, hogy valami álruhás Ikarus EAG buszról van szó, hiszen elég nagy a hasonlóság, az orr rész azonban elbizonytalanított..

Nem tudom hányszor járt már Combino a budai Duna-parton, annyi egészen biztos, hogy nem sokszor, vagy talán ekkor utoljára. A Gellért rakparti villamosvágányok felújítása után, de még az átadás előtt minden pályát illik letesztelni. A teszten több típus is részt vett, én azonban nem tudtam időben odaérni, így csak a Combinot sikerült elkapni, ám azt se a Gellért rakparton. Intersziti úrnak innen is köszönet, hogy csatlakozhattam az autós üldözéshez :)

A Combino legénysége több helyen megálltak és ellenőrizték az elkészült pályát, váltókat, majd elindultak a Moszka (Sz. K.) tér irányába. A Döbrentei téren jól látszik, hogy a megálló nem éppen az 54 méteres óriás hernyóra lett méretezve. A második képen az Országos Széchenyi Könyvtár vár béli épülete előtt halad el.

Az előző bejegyzésben egy E13-as midi volt, a mostanira egy E15-ös jutott, ugyan nem nagy busz kapacitásban azért mégis felülmúlja a margitszigeti dottót :)

Október 23 körül a Körúti villamosok az '56-os eseményekre emlékező bejátszásokkal színesítik az utazást. Normál esetben a beálló villamosok a Hungária körútig (Hidegkuti Stadion) szállítanak utasokat, utána a kocsiszín felé kanyarodva külső kijelzőiken a villamos pályaszáma jelenik meg, megkönnyítendő a műszak munkáját. Ezekben a napokban azonban mindegyik kocsi kijelzője 1956-ot mutatott.