2010. augusztus 3., kedd

Hungaroring - 2010

2008 után ismét volt jegyünk a Hungaroringre, ezúttal egy pénteki Silver 3-as (22 eurós), még megfizethető kategóriába tartozóra neveztünk be. Ennek köszönhetően ismét mehettünk a box látogatásra. Egy óra már eltelt mire odaértünk és belevetettük magunkat a tömegbe.
 

A pilóták autogramokat osztogattak, de hatalmas sorállás volt értük, gyakorlatilag elérhetetlenek voltak még így is. Szosznak még így is sikerült egy Kubica 'firkálmányt' kapnia, igaz nem a sorban, hanem pont jókor keveredett a lengyel boxa elé. Szóval van itthon Kubica aláírás :)

Ez a dög az aktuális Safety car, a Mercedes-Benz SLS AMG vadállat. Mit mondhatok, szép ótó.

Nincs ring helikopterek nélkül, a közvetítő gépek folyamatos dongása helyett csütörtökön még csak a rendőrhelikopter kőröz rendületlen. Ez a gép egy McDonnell Douglas MD500E, mely amerikai eredete ellenére mégis olasz, 'liszenszben' készült.

A többi csapathoz nem nagyon volt türelmem és nem is nagyon érdekeltek. Hajrá Lada rönó! :) Kubica autója ácsorog, én már esélytelen voltam az autogramra, de kisvártatva kitolták az orosz Petrov kocsiját és a csapat a kerékcserét gyakorolta vele.

Többször begurították a kocsit, ráugrik a csapat. Kocsit emel, kerék le/félre.. új be/rögzít, kocsi ledob.. kész. Ez kb. 3-4 másodperc. Nem mindig voltak egyszerre, hol az elöl lévő csapat, hol a hátsók voltak lassabbak.. volt, hogy pont egyszerre végeztek. Közben a főnökék stopperrel álltak a kocsi előtt, jegyzeteltek. Néha odamentek egy taghoz, beszéltek velük, néha helyet cseréltettek velük. Érdekes volt figyelni a csapat munkáját.

A csütörtöki nap zárásaként egy kép a Lotus Racing csapatról. Az egykor neves csapat utóda távol áll a sikerektől, a jobb sorsra érdemes Kovalainen és a veterán Trulli tengődik náluk. Ezen képen éppen Trulli autója felett törik fejüket a csapat mérnökei(?).

Péntek. Az Árpád híd metrómegállótól induló BKV által üzemeltetett járattal jutottunk el Mogyoród templom térig. Míg két évvel ezelőtt Rákospalotán kis utcákban kanyarogtunk most a Váci út - M0 - M2 útvonalon értünk el Fótig. Igaz két éve ha minden igaz még meg se volt az M0-ás ezen szakasza. Silver 3-as helyünk gyakorlatilag a célegyenes ráfordító kanyar kimenetében volt, de a hátsó szakaszra és a 13-14-es kanyar közti hosszú egyenesre is volt rálátásunk. Természetesen a célegyenesben kigyorsító kocsikat is láttuk, hallgattuk.. egy idő után füldugóval. Tapasztaltan vittünk magunkkal, kint vagy 600 forintot is elkérek volna a pártíz forintos vacakért.

Természetesen rótta köreit a két Renault, Petrov és Kubica. A második képen Petrov egy hibája után húz el a lengyel.

A két Sebestyén.. Buemi és Vettel valamint egy Formula BMW a második képen. A Forma-1-en kívül a GP2, GP3 és a Forma BMW autóit is láttuk. Szerencsére mostani helyünkről jobban tudtam fotózgatni, lévén a kanyarban még viszonylag kis sebességgel hajtottak, de azért így is akadt problémám velük.

Az idei év egyik nagy szenzációja a visszatért Schumacher, illetve szenvedése a Mercivel. A hétvége szégyenfoltját is ő okozta, mikor a célegyenesben egykori csapattársát Rubens Barichellot majdnem a falhoz szorította. Fekete zászló (kizárás) helyett a bírák lassúsága miatt csak 10 helyes büntetést kapott a következő (belga) futam rajtán.

A versenyt végül Webber nyerte, ezért egy kép róla. A második képen pedig Schumacher és Kubica, egykori (bár lassan letagadom) és jelenlegi kedvenc. A krakkói születésű srác a tavalyi botrányokat alig átvészelő, ténylegesen csak 25%-ban Renault tulajdonú csapatban küzd, egész jó eredménnyel. Sajnos a magyar nagydíjon csapata a biztonsági autó miatti box káoszban ráengedte Sutilra, ennek folyományaként később kiállt a versenyből.

Végezetül a Magyar Posta emlékbélyege a 25. hungaroringi Magyar Nagydíj alkalmából. Elsőnapi emlékborítékot is vettem, valamint még két bélyeget magában. Valahol van a 20. évfordulós bélyegem is, csak nem találom. Érdekesség, hogy 1936-ban már volt egy I. Magyar Nagydíj, a Formula-1 elődjének tekinthető Grand Prix szériában, ekkor a Népligetben került megrendezésre az 50 körös verseny. A magyar Hartmann László hetedik helyen végzett.

1 megjegyzés:

szosz írta...

A hévről nem raktál képet. :)