Július 8 és augusztus 6 között végre megtartják a vágányzárat a 37-es villamos Kolozsvári utcai szakaszán. Ezen a körülbelül egy kilométeres szakaszon az elmúlt évek 20-25 kilométeres lassújele után a közelmúltban mindösszesen 10 km/h sebességgel "hasítottak" a villamosok, öt perc alatt leküzdve ezt a nem túl hosszú távot. Habár ezen bejegyzés élesedésekor már pont elkezdődött a vágányzár, nem árt megemlékezni erre a szakaszra. Az új, BKK-s vezetés az idei évtől többet szán a villamospályák rendbetételére, bár a július 13-tól tervezett Gellért rakparti vágányzár megint késik, több helyen is várható az idén pályafelújítás, még ha nem is ilyen hosszban mint ezen a szakaszon.
Röviden ennyit a pályaállapotokról. Vasúti pályára kevésbé emlékeztető, összetömörödött, földes, gazos maszlag. Ha jól azonosítom 1939-es diósgyőri 34-es "C" sínekkel. Magyarán elvileg 34,5 kilogramm/méter-es sínekről van szó, amik már ránézésre is kicsinek tűnnek a manapság használt komolyabb terhelésre tervezett típusokhoz képest. Ezeket nyomtávtartókkal próbálták valamelyest párhozamosan tartani, de mint a képen látszik ez már reménytelen.
Két kép 2007 nyaráról, jó két évvel ezelőttig még Ganzok kígyóztak a pályán, ami mint látszik már akkor se volt jobb bőrben. Azóta megújult pálya az egykori vásárvárosi 29-es villamos elágazása (amit akkor ki is szedtek) és az Őrház között, a Blaha irányú megálló az áramátalakítótól akkor került mostani helyére. Meg kell azonban jegyeznem, hogy a Salgótarjáni utcában se sokkal jobb a helyzet, csak ott még a kocsiszínes Combinok is szenvednek a hullámvasúton..
A városban pár helyen még találni ilyen emlékeket. Az 1922 és 1949 között létezett 'Beszkárt' egyik kapcsolószekrénye lehetett talán. Mivel több régi oszlop is meg lett jelölve és közel se vagyok biztos benne, hogy a vágányzár végeztével is találkozhatok még velük inkább megörökítettem ezt a korai békávés emléket is :)
Az utolsó vágányzár előtti üzemnap a négy naposra ígért hőségriadó első napja is volt egyben, persze csak nekem érkezett pár felhő is, hogy az amúgy is ritkán járó villamosokat nehogy nyugodtan tudjam fényképezni. Ezen két képnél szerencsés voltam, bár látszik az árnyék mindkettőn..
A MÁV állomás típusú megállóelnevezések is megváltoztak már két-három éve, simán csak vasútállomássá lettek. Az elmúlt évek átszámozásai és átnevezései azonban valahogy ezt az esőbeállót nem érintették, eddig. A második kép szerelvénye már tovább haladt a Halom utca felé.
A villamos mellett magas töltésen fekszik az állomás, ennek oldalára kapattam fel ahol ez az elhagyatott, kizöldült zöld teherkocsi ácsorog, mögötte pedig a cseh ČD Cargo látványos festésű 240 106-5 Laminátkája kígyózik az 1-es vonal felé hosszú konténervonatával. A második képen megérkezik a megállói tájékoztató a vágányzárról. Nyolcadikán délután kettő előtt nem sokkal, a másnap kezdődő változásokról. Hiába vagyok tisztában azzal, hogy a kedves utasok java _semmit_ nem olvas el, hiába van rikító sárga színe, de ez esetben a kihelyezés időpontja, és maga az elhelyezés se ad túl sok esélyt nekik...
Az első képen lévő szerelvény már szerepelt, két képpel és a valóságban pár méterrel korábban, de nem hagyhattam ki, hogy a Napközi nevezetű kocsmával is megörökíthessem. A második kép május végén készült, pont amikor a MaVITE Bengálija pár megállóval arrébb, a Sörgyárnál ácsorgott. Én azonban Sülysápról hazafelé rossz irányba bámultam a vonatról, előző nap a neten se olvastam róla, így csak pár vacak 37-es képem lett a szinte megismételhetetlen fotótéma helyett. Így jártam..
Búcsú a 10-es szakasztól. Idáig, nagyjából pont a megállótábla vonaláig újult meg legutóbb a pálya, igen jelentős a kontraszt a két rész között. Legközelebb remélem néhány a felújítás alatt készült képpel jövök ezen szakaszról..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése