Nyári Nagyváradi látogatásom maradék képeiből még adós vagyok két bejegyzéssel. Az ULF-okon kívül a kettes villamos külső szakasza volt a másik komoly indíttatásom (és persze az inga villamos) ami miatt mindenképp el akartam menni Váradra. 2007 nyarán amikor először jártam, illetve.. először villamosoztam a városban rögtön megfogott a kettes villamos önálló szakasza, azóta vágytam visszatérni.
A vonal Nufarul és Iosia (Őssi) között közlekedik, útvonalának majd háromnegyedét a többi két vonal valamelyikével közös szakaszon teszi meg, azonban a Városháza utca után az Aradi úton (Calea Aradului) már egyedüli viszonylatként közlekedik tovább. Az önálló szakasz elején még a 'neoromán blokk eklektika' (© Közeg) uralkodik, majd egy kis tér és a Strada Aviatoriloron folytatódik már falusias, ám aszfaltozott úton.
Az utolsó három megállós szakasz az igazi, bár sajnos már nem olyan mint négy éve. A síneket két oldalról körülvevő út már nem kátyús földút, hanem köves. Ráadásul a képen látható Strada Haţegului kereszteződése aszfaltozott. Hogy tovább fokozzam bánatom az is jól látszik, hogy a pályához is hozzányúltak már, hiszen pont ezen a részen az egyik vágány ágyazatát már megújították, míg a másik vágány még a gaztengerben halad.
Két kép, ugyanazon szerelvény. Az útszéli Daciaval, kivételesen a B4-es pótot látjuk, majd végállomásról indulás közben rikít a távolba a T4-B4-es Tatra szerelvény rózsaszín hacukája. Gondosan nyírt fű, elhanyagolt árokkal.. de a ház előtti kiülő pad se maradhat el :)
A felemás ágyazat viszont a bejegyzés elkészültekor gondolom már múlt idő, hiszen látogatásomkor nagy lendülettel dolgoztak az ágyazat frissítésén. Ellenfényes második képemen jól látszik amint nyitóképem villamosa első megállója felé közelít, miközben pár méterrel előtte a munkások még kényelmesen lazítgatják a síncsavarokat. A füves pálya már erősen fogyatkozóban van..
Meglepő lett volna, ha egyszer egy munkaterületen sikerül úgy fényképeznem, hogy legalább valaki ne szólítana meg a gép miatt. Itt a helyi kisfőnök (?) kezdett el hozzám románul beszélni. Majd végül angolul makogtunk pár szót. Elég rendesen lehúzta a munkások színvonalát. Egyébként amit láttam azt tényleg nem lehet nagy felújításnak nevezni, inkább csak az évek során 'elfáradt' ágyazat cseréjének új zúzottkővel. Nagyon nem is kell túlmagyaráznom, hiszen mint látszik is, a munkát nem vágányzár alatt végezték, hanem a forgalom fenntartása mellett, a két markolót leszámítva gépesítés nélkül.
Érdemes megnézni az előző bekezdésen közeledő KT4-es közelebbről is. Úgy tűnik az itthoni kormánypárti levelezőtagozat hatása átterjedt a határon túlra is.. Mindenesetre ez volt az egyetlen magyar villamosreklám a városban, amit rögtön két kocsin is láttam. A második képen az első megállóba érkezik a villamos, az is kiderülhet, hogy mennyire önkényes sorrendben pakolom a képeket, hiszen igazából ezzel a szerelvénnyel távoztam a helyszínről :)
Egy reggeli még szürke életkép, persze Daciaval és a már megújult pályán hasító faluvillamos. Ha ilyen tempóban halad a környék átalakulása 4-5 éven belül még az aszfaltozás is elérheti az falusi villamos utcáját, ami valljuk be jelentősen rontaná a már így is csorbult hangulatot. De ahogy a vegyiművek inga villamosát ezt a rövidke szakaszt se szabad kihagyni Nagyváradon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése