Miután nyáron megszűnt a Kolozsvári utcai 10 km/h órás döcögés, augusztus-szeptemberben megújult végre a Gellért rakpart a Salgótarjáni utcai hullámvasút megszüntetése váratott már csak magára, mint legnagyobb falat (az idei ütemtervből). Ugyan a 37-es villamos közel se a város legforgalmasabb és legnagyobb presztízsű vonala, ez az Orczy út és a Hungária körút közi szakasz egyben a Baross kocsiszíni hármas Tátrák és a Hungáriában lakó Combinok kocsiszíni útvonala is egyben. Nyitóképem januárban készült..
A Blaha felé 20, míg a Hungária körút irányába 10 km/h sebesség volt a megengedett az utolsó, hosszúra nyúlt hónapokban. Az eredeti hírek szerint már tavasszal meg kellett volna kezdeni a vágányzárral összekötött pályafelújítást, ám a felsőbb fogaskerekek lassabban haladtak, így csak augusztusban került napvilágra a tender kiírás. "Combino villamosok be- és kiálló útvonalának felújítása I. ütem a Fiumei úttól a Hungária krt.-ig terjedő szakaszon" leírással. Végül október 12 és november 12 közé tűzték ki az időpontot, október 22-én pedig így álltak a munkálatokkal.
Balról a Mester utca felől érkező Körúti villamosok, szemből a menetrend szerinti 37-esek, jobbról az egykori 29Y jelzésű BNV-re tartó tuják közlekedtek. Az utolsó kakukktojás kivételével egészen a felújítás kezdetéig igaz volt az állításom, most azonban a felújítás ezeket a váltókat nem érinti, csak az egykor itt lévő visszafogó váltó került egy kicsit távolabb a kereszteződéstől. Az új pálya építését a X-es kapu irányából kezdték meg, ezen a szakaszon még csak az eltűnt pálya a furcsa.
A tízes kapu irányából már sokkal kecsegtetőbb a kép, szombat ellenére sok munkás dolgozott. Egyébként csak a szokásos pálya építési munkálatok, mint nemrég a Kolozsvári utcában. Ott viszont lemaradtam az oszlopok festéséről. A rozsdás felső réteg nagyjábóli eltávolítása után érkezik a friss festék réteg és mintha új lenne. Az állványzat előtt már látszik a járda új szegélye.
A X-es kapu és az Asztalos Sándor úti, a Keletibe tartó nagyvasúti vágányok felett vezető felüljáró felé tartó szakaszt is kezelésbe vették. Ezen a szakaszon 2006 november-decemberben volt egy vágányzár, amikor a X-es kapu Sörgyár irányú vágányát javították, valamint a felüljáró irányában, a vágányok széthúzásánál lévő lassújelet gyomlálták ki, még aláverő is dolgozott. (Pár akkori, fórumra tett képem a LINK alatt). Mivel az akkor karbantartott szakasz állapota ismét jelentősen elkezdett romlani, most nagyobb lélegzetű javításra szánták el magukat, jól látszik a zúzottkő alá kiterített új geotextília réteg ..és persze a "F" festésre váró oszlopok :)
A felüljáró rámpáján kialakult már pár vízszák, bár közel se volt olyan rémes a helyzet mint egykor Agárdon, de mindkét vágányban megjelentek a sáros süppedések. Ezeknél szintén geotextíliás erősítést kapott a pálya.
A zúzottkő felső rétegét is eltávolították ezen a szakaszon, hiányzik a felsővezeték, festésre várnak az oszlopok, megritkították a töltés oldalában elburjánzott növényzetet és néhány helyen még várat magára a beavatkozás. Ezen a szakaszon se maradhat majd el a friss zúzottkő és nagygépes beszabályozás.
Innen nézve a híd utáni 20-as lassújel egyelőre 'sértetlen' de több oszlop mögött megjelent már az utód. Azt egyébként csak csendben jegyzem csak meg, hogy ez a vonalszakasz a hónap végén lesz 120 éves, ugyanis 1891-ben építette a BVV a Rókus kórház (Blaha Lujza tér) Új köztemető vonal részeként, külön érdekesség, hogy ez első években gőzvontatással zajlott az üzem. A 157-es oszlop mellett is már áll egy új, a háttérben pedig a Hungária kocsiszínlátszik. Ahonnan most elég érdekes útvonalon állnak ki a Combinok..
Folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése