2011. október 27., csütörtök

Keleti: új pénztár, metrós üzemzavar

Januárban morogtam pár sort a Keleti pályaudvar nemzetközi jegypénztáráról. Pontosabban az ott uralkodó állapotokról. Majd miután már szinte meg is feledkeztem róla, október 25-én új nemzetközi pénztárat nyílt. Egészen hihetetlen, úgyhogy még aznap meglátogattam. Blogom statisztikáin is meglátszott az új pénztár nyitása, mert a Life-style.hu cikkének írója az én szavaimat idézve emlékezett meg a 'múltról'. A régi pénztár egyelőre változatlanul látogatható, de pénztárosok helyett csak pár A4-es lap várja a T. utasokat.

Az új pénztár a csarnoki hatos vágány mellett található, a főbejárathoz egészen közel. Ha valaha lesz újra aluljáró attól pár lépéssel még közelebb lesz :)
Az új pénztár egyébként olyan amilyennek eddig is lennie kellett volna.. kulturált munkahely a pénztárosoknak, bár.. tudván, hogy itt mindig nagy élet van, kissé szűkösnek találom. Bizonyítja ezt az is, hogy egy kattintás után feladtam, hogy rendes képet csináljak, mivel minden lehetséges helyen álltak. A hívószámos rendszert, a tájékoztató monitorokat, a kártyás fizetési lehetőséget én 2011-ben már nem hangsúlyoznám ki.

A felújított Lotz csarnoktól a pénztár hátsó kijárata felé vezető folyosó pedig már a szokásos. Újfent megüti az embert a kajaszag és a kétes elemek látványa. A negatívkodás ellenére természetesen örülök az újnak. Leginkább persze akkor örülnék, ha belátható időn belül akadna pénz a most megüresedett, egyébként rendkívül igényes kialakítású pénztár megújulására, hiszen az lenne igazán méltó a pályaudvarhoz.

Időközben egy újabb metrós füstölés miatt keletkezett káosz a téren. Az aluljárórendszer maradékát is lezárták, a Deák és a Déli közt járt a metró, a kimaradó szakaszon pótlóbuszok közlekedtek, csak sajnos beletelik némi időbe mire ezek a buszok megérkeznek..

A Keleti érkezési oldalának (viszonylag) új troli/busz végállomása a pótlás idejére teljesen megtelt piros, kék és piros-kék Ikarusokkal. Mikor elhagytam a teret az aluljárót és gondolom a metrót is megnyitották már, de a következő negyed órában még több kósza pótlót láttam a Rákóczin. Sajnos mivel az Alstom kocsikra még mindig egy évet kell várnunk, miközben a szovjet gépek állapota egyre vészesebb egyre több hasonló esemény történik és várható..

Nincsenek megjegyzések: