2007. július 19., csütörtök

Erdély (júius 6-18)

Kezdőkép, Nagyvárad... ahol a járműállomány Németországból beszerzett (Drezda, Magdeburg, Berlin) T4/B4 és KT4 típusú Tátrákból áll.

T4-B4 szerelvény + oszlopok, a Sintezai végállomáson, távolabb a várostól, az iparnegyedben. Váradon amúgy 3 vonal van, vagyis: 1N, 1R, 2, 3N, 3R..

Egy Ikarus és irány Kolozsvár, igaz nem ezzel az IC-vel. Váradon a borús időben nem volt fotós hangulatom, azonban kinéztem egy-két jó helyet magamnak.

Dehogy vonatoztam én 4 órát 3 Desiro motorvonatból álló szerelvénnyel Kolozsvárig, én egyenesen Párizsba mentem! :) Na jó.. ez is csak egy használtan vett járgány (Renault SC10R), a RATP-től ahol manapság már nem ilyen festésűek a buszok. .

...hanem ilyenek, mint ez a Renault (Irisbus) 12M. Mondom én, hogy Párizsban voltam :)

Vagy, hogy is van ez? Berlinben voltam? (Az Állami Magyar Színház/Opera előtti ívben egy KT4D)

Izé.. szóval... hogy ez a Timis mennyire csúnyácska. Nem csoda, hogy vettek helyettük mindenféle használt német gépet ország szerte. Nem csak ronda, de üzemeltetésileg is problémás szerkezet, nem éppen a román ipar csúcsteljesítménye. Trolit meg majd legközelebb fotózom Kolozson.. saját hibámból fényképezőm idő előtt feladta a szolgálatot.

Marosvásárhelyen töltöttem a 12 nap jelentősebb részét, ahol akadt azért fényképező nekem :) Egy kicsit ellenfényes MAZ 103-assal jelképesen letudom most az ottani helyi buszközlekedést, pedig akad mindenféle. Használt német, román.. és még Ikarus is.

Fekete-fehér csendélet, vasúti ihletettséggel. Közúti átjáró andráskeresztje egy vasúti előjelző, háttérben a Somostető.

Vásárhelyről tettem egy kirándulást a svájci Luzern városába eltölteni egy kis időt a sóbányában.. vagyis Parajdra, ahol ez az 1991-es Volvo/Hess B10M fogadott. A típust 2006-ban selejtezték Luzernben, most pedig a bányába szállítja az utasokat eredeti állapotában.

A 4014-es Marosvásárhely-Brassó személyvonat megérkezik Tirgu Mures Nord, vagyis a kissé túlzó nevű "Marosvásárhely Északi pályaudvar" állomásra.

Természetfotó.. Szinaja (Sinaia) felett a Cota 2000-ről, az oda felvezető drótkötélpályával. Szinaja egy felkapott román üdülőhely, a hajdani határon túl, Bukaresttől vasúton 121, Brassótól 45 kilóméterre.

Brassó egyetlen villamosvonalát (101) 2006. december 1-én számolta fel, villamos utoljára november 17-én járt. A kocsiszín udvarán még pár T4-es és B4-es Tátra várja végzetét, német Duewag kocsit már nem láttam. Jelentősebb trolibuszhálózata van, ilyen-olan típusokkal. Buszparkjának főbb alkotói MAN Lions' Classic (csuklós és szóló), szóló Mercedes Connecto, MAZ 103-as és Probus 215 SCB midibuszok.

Egy Ikarus 256-os, szintén Brassóban a vasúti pályaudvar melletti buszpályaudvaron. Szerencsés voltam és 3 Ikarus is akadt itt :)

Egy 40-es sorozatú, mozdony a CFR Călători (a CFR személyszállítási ága, lásd elsejétől MÁV Start Zrt) állományából. A svéd ASEA cég licence alapján a román Electroputere 1967 és 1991 között 922 darabot gyártott a típusból. Bejegyzésem záró képe is egyben.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs, hogy visszatérek egy ilyen régi bejegyzésre, de most fedeztem fel a blogot. Gratulálok, szép munka.
Az erdélyi közszállitással kapcsolatban ajánlanék két fórumot (valamikor egy volt, de összevesztek a fiúk), román nyelvűek, de van "angol sarok" is, na meg jónéhány magyar felhasználó :) . Nem teszek hivatkozást, nehogy spam-gyanús legyen az üzenet, a cimük tramclub(pont)org és transira(pont)ro, duplavék nélkül. És van egy szép kis fényképgyűjtemény is a ratb(pont)stfp(pont)net cimről kiindulva lehet városonként keresni, vagy jarműtipus szerint; az oldalnak van magyar változata, kisebb-nagyobb (nyelvi) hibákkal, valmint vasúti járművekkel foglalkozó része is.
További jó utazást ;-)

Névtelen írta...

Részemről is elnézét, hogy "feltámasztottam" ezt a bejegyzésed (régi olvasója vagyok a blog-nak, de eddig sose írtam megjegyzést).

Nem tudom, ha utoljára '07-ben jártál Marosvásárhelyen, de azóta nagy részét a flottának azok a sárga és kék MAZ-ok teszik ki, az Ikarus már jó ideje csak tőrténelem (talán az se). Nyílván a MAZ-ok azóta szét vannak hurbolva, meg 3 éve hoztak még ilyen Renault-okat, mint amilyenek Kolozsváron járnak... sokkal rosszabb állapotban. Kb. ilyesmikkel szúrják ki a szemüket a Vásárhelyi lakosságnak, ne beszéljünk a csőd várakozási időkkel, meg a dubákról. Kész csúfság ami itt van.

Közeg írta...

Lori:

Elnézést kérned felesleges, legalább néha meglepődhetek, hogy nem csak magamnak írom a blogom :)

Négy évvel ezelőtti házigazdámmal sajnos megromlott a viszony és még villamos sincs a városban (ami azért jobban vonz mint a buszok) úgyhogy amit írtál nekem újdonság volt, köszi. Mikor ott voltam akkor se buszoztam, csak maxi-taxival utaztam egyszer, Pesti szemmel érdekes volt..

Hurbolva és dubák, ezen a kettőn megakadtam kicsit ráadásul az utóbbira még a gugli se ad választ, de köszi értük. Mikor Vásárhely felé Kolozsváron aludtam meg egy éjszakára, ott is rögtön hallottam pár erdélyi kifejezést amivel elvoltam.. :)