2012. január 26., csütörtök

A Salgó vágányzár hozadékai, 2011 okt.

Újra és újra csatolt Ganz a Körúton, a nagy 2007 május búcsú óta sokadszor már. 2011 októberében a Salgótarjátni utca vágányzára miatt volt szükség újbóli forgalomba állásukra. Meglehetősen utálatos szürkeségben sikerült őket megörökítenem, de mivel még mindig elhiszem, hogy nem találkozunk velük többet mégis fontosnak tartottam. Az első képen a Wesselényi utcához érkezik egy szerelvény.

Jól szemlékteti a Körút forgalmát a megállóból egymást kitoló Combinók látványa. Mint a második képen is látszik néhány járművezető munkamódszer átadó kíséretében vezetett. Mint minden jármű a csatolt Ganz is külön típustanfolyamot jelent és még ha rendelkezik is valaki a típusvizsgával, bizonyos időközönként újra le kell gyakorolni, ugyanez vonatkozik a vonalakra is.

A 1406 'vezette' szerelvény a Kisföldalatti feletti dombon tart a megállóba, míg a következő képen már a Nyugati pályaudvari megállót hagyja el, hogy elinduljon ismét az Oktogonhoz.

Ki tudja mikor láthatunk újra csatolt szerelvényeket a Körúton. Nosztalgia meneteket leszámítva remélem már nem sokszor. A második képen a Moszkva térről induló szerelvény egy teljesen szabálytalan helyen álló külföldi pár mellett halad el.

Habár a Margit híd több részlete is teljesen megújult, vagy átalakult a híd szigeti lehajtójánál és egyben ívének töréspontjánál a villamosok íve is meglehetősen kicsire sikerült, ezért sebességkorlátozás van érvényben. Mint látszik ennek mértéke típustól függően se egyforma.

Mivel a Salgótarjáni utca a Hungária/Baross kocsiszín ki/be álló villamosainak fő útvonala több változás is történt. Egyrészt az egyes villamosok közül több lakozott Angyalföldön, valamint kétrészesek a két csúcs közt Fradi kocsiszínbe álltak be. Másrészt viszont a Combinók kocsiszíni útvonala drasztikusan hosszabb lett. Ennek következménye lett azonban az, hogy néhány forgalmi számot Baross ksz-ből kiálló csatolt Ganzokkal adtak ki. A Combinók vezetőinek életét pedig több visszafogással kísért egy órás kiálló útvonal nehezítette. A képen 2038 várja szabad jelzését, hogy a Salgótarjáni utcára kiforduljon, majd rögtön visszafogás után a Hungária körút-Stadionok-Mester utca- Orczy út-Népszínház utca útvonalon át érje el a Köruccát. A Dohánygyári aluljáró felől pedig a rövidebb Mester utca-MTK-Stadionok-MTK-kocsiszín beálló útvonalát teljesíti valamelyik gép..

2034 és 2035. Előbbi a váltójelző állása szerint kitérőben halad tovább, azaz a Salgótarjáni utcára kanyarodás, valamint egy visszafogás után véget is ér számára a nap. Utóbbi azonban még csak most jött a kocsiszínből..

Hogy a Stadionoknál visszafogás után a fentebb már leírt, kissé vadregényes útvonalon megkezdje esti szolgálatát. Tavasz óta, hogy bevezették a folyamatos üzemet a 6-os vonalon, már nem szokatlan az este forgalomba induló kocsik látványa..

Nincsenek megjegyzések: