2012. január 4., szerda

620/630/AMG pót - képek

A miskolci Ikarus 620-as szeptember 10-én napközben az (egykori, bár ez még mindig nem áll a számra) 56-os busz vonalán járt a MB Travel Cabrió 630-asával egyetemben. A napi körök után fotós túra következett. Szeptember lévén már elkezdett korábban szürkülni és nem is volt túlszervezve az esemény, de még így is hangulatosra sikeredett az út. Következzék pár kép, a végén kis meglepetéssel. A Moszkva térről indulva az első fotós megálló az Alagútnál volt. Jócskán megkésve, az akkor készült képek következnek.

Előbb azonban még a menetrend szerinti menetek pár képe. A két busz felejthetetlen muzsikával indult a Moszkva (széllkálmán) tér irányába Hűvösvölgyből, ekkor még nem tartottam velük. A második képen az 56-os (61) vonal egy jellegzetes várója, sajnos Budapestre jellemző állapotban és a 620-as. Normál esetben itt csak a villamos áll meg.

Ilyen kabrió busz valóban létezett és ez a példány se lett éppen csúnya, sajnos azonban nem sikerült túlságosan autentikusra és akkor még nem azt mondtam, hogy egy tákolmány. Egyébként szép.

Visszatérve.. Az Alagút utáni következő megállónk a Kodály kőröndnél volt, Gyöngyös utca - Engels tér 4A táblával, majd a Hősök terét elhagyva az egykori 1-es busz idézte meg a menet. Az ősz előjele volt már ekkor az egyre hamarabb lemenő nap, az ellenfény is rásegített.. így némi fekete-fehérítéssel korrigáltam, talán hangulatosabb is így.

Az 1-es busz megszűnése előtt a Mexikói út és a Kelenföldi pályaudvar közt közlekedett. Dokumentum jelleggel itt is készült fotó.

Lehet mondani sokmindent a busz laprugós pattogására, de legalább a Thököly út maradék kockaköves részét szinte észre se lehetett venni. A tér több évre visszanyúló félkész állapotának 'hála' volt lehetőség egy fotós megállásra a Keleti előtt. Itt mindig tömeg van..

Egészen mások az arányok, persze a távolság miatt is csalóka.

A Cabrio egészen eddig egyébb elfoglaltság miatt nem ért rá(nk) a Hősök terénél azonban csatlakozott a BKV-s menethez. A nap már lement, így erős szürkületben pózolt a két busz nagy elődeinkkel a háttrében. A menet Kelenföld felé folytatta útját, az Andrássy utat a tetejét vesztett testvér vendégszeretetét kihasználva utaztam végig.

A megújult Deák térnél ért utol minket a teljes sötétség. Az élmény megvolt, állvány hiányában fotózni már nem tudtam volna tovább, így tehát búcsúztam a menettől. Jó nap volt.. :)

A most következő képek 2006-ban készültek. Az első kép Tatán, a veterán Ikarus találkozón, ahol Béke Antal Ikarus 630- AMG pótkocsi 'szerlvénye' volt a rendezvény legnagyobb csodája. A meglehetősen romos állapotú busz kinézetét meghazudtolva saját erőből érkezett. Ráadásul a Tatához nem is túl közel (mondhatni távol) fekvő Polgárról. Elpusztíthatatlan gép :)

Októberben Pesten is meg lehetett csodálni. A Közlekedési múzeum-Budai vár-Városliget útvonalon közlekedett egy Faros és a 'Mávaut' Ik. 31 társaságában. Természetesen ezen a romhalmazon utaztam. Sokáig nem hallottam róluk, ám októberben az iho.hu-n lehetett képet látni amin a mátyásföldi Lanta Kft. csarnokában áll a busz, megújult vázzal.

Nincsenek megjegyzések: