2012. január 12., csütörtök

Hogyan NEM teszteltem CSM Urbanust..

Január 4-től 12-ig a Csaba Metál Zrt. Urbanus típusú buszát tesztelte a Volánbusz. Mivel nem értem rá csak úgy elmenni Veresegyházra vagy Erdőkertesre, ahol ezen időszak alatt közlekedett, kinéztem hát 12, csütörtököt. Utolsó nap, de sebaj.. El is vonatoztam szépen Erdőkertesre, mivel azonban fix indulások nem voltak megadva, csak annyit lehetett tudni, hogy a két település közt közlekedő 'helyijárat' két kocsija közül lesz az egyik, vártam. Közben megismertem egy újabb indexes nicket is.. Lassan telt az idő, az egyik buszról már kiderült hamar, hogy nem az, vártuk a másikat.. ám az se az Urbanus volt. A kérdésre miszerint mikorra lehet várni a sofőr válasza az volt, hogy már elvitték a buszt. Kopp.. következő vonattal indulás vissza Pestre. Így NEM teszteltem Urbanust :) Állítólag azonban érkezik majd a BKV-hoz..

A Budapest-Veresegyház-Vácrátót-Vác (71-es) vasútvonalon most utaztam másodszor, bár a Vácrátót-Vác szakaszon még mindig nem jártam. Rákospalota-Újpest után egyvágányú, lassújelekkel tűzdelt, kanyargós vonalvezetésű a pálya, így a kevesebb mint 30 kilométer Erdőkertesig 53 perc, az érdekesség az, hogy a Budapest-Vác(-Vácrátót)-Erdőkertes táv 54 kilométere csak öt perccel több. Ez jól mutatja a két vonal (70, 71) közti különbségeket. A MÁV 20 BDVmot(Bmx-Bmxt) motorvonata ezen vonalak meghatározó járművei, néhány Köki-Kunszentmiklós-Tass vonatot leszámítva.

Sajnos a pályaállapotokkal egy szinten van a szerelvények állapota is, jelentős részben a rongálásoknak köszönhetően. A 007-es szerelvény december 21-ei fővizsga dátuma és makulátlan állapotának ellenére már kapott firkát.. a képen a vonatom, amivel érkeztem és az ülés amivel szemeztem útközben. Felhasították, majd javítás gyanánt hevenyészett módon össze lett varrva. Erdőkertes megálló egyébként (nem egyedüliként a vonalon) egy túlemelt ívben fekszik, így egészen furcsa a fel-le szállás.

Rögtön a vasúti megálló mellett fekszik a volán járatok rendkívül találó nevű Erdőkertes, vasúti megállóhely megállója. A vasút és a busz közt pedig spontán P+R parkoló húzódik. Az első képen egy már évek óta közlekedő, ám általam szándékosan mellőzött típus egy példánya áll, miközben a vonat amivel érkeztem éppen távozik. A második képen ugyanazon kínai gyártó a King Long egy újabb típusa. A rendszámon is látszik, hogy egy új (alig 1 éves) kocsiról van szó, a homlokfal is megújult ráadásul egy a hazánkban kevésbé elterjedt, 15 méteres, három tengelyes típusról van szó. Az Alfa Busz egyik utolsó koporsószöge volt, hogy ezek a buszok nyerték a közbeszerzést..

EJG-660 és GBG-830, két Ikarus EAG 395/E95-ös busz. Ők járták a Veresegyház-Erdőkertes 'helyit'. Közülük az egyik helyett illett volna a Csaba Metál buszának érkezni. De nem érkezett.. A harmadik képen érdekes ahogy a szűk buszfordulóból próbál meg kievickélni a busz. Erre a vonalra látogatásomkor valóban elég lett volna egyébként a midi és azzal még jóval könnyebben kis is tudott volna fordulni a sofőr.

Erdőkertesről kissé csalódottan indultam vissza Pestre. Rákospalota-Újpestig vettem meg a jegyem, onnan pedig improvizáltam. 12-es villamos, 231-es busz.. arról leszállva lőttem ezt a 260-as Ikarust. A Fogarasi út vége és a Csömöri út kezdete a Körvasút felett átívelő felüljárónál található. Ez alatt műszakizott ez a busz. A háttérben balra látszik Rákosszentmihály vasútállomás ramaty állapotú rakodó épülete. Habár a Körvasút megállóit a II. világháború óta már nem használják az állomáson szolgálat most is van, hiszen a nemzetközi személy és teher forgalom egyik fő vonalán fekszik az állomás.

Urbanust meg majd fotózok máskor..

Nincsenek megjegyzések: