2011. december 15., csütörtök

Hazatért a 'retró' MIXa

LinkA november utolsó hétvégéjének sztárja a hatvanas évek stílusát idéző gúnyáját visszakapó MIXa szerelvény a soron következő keddi szállítás (nov. 29) alkalmával visszatért honos vonalára, a típus egyetlen szolgálati helyére: a Csepeli HÉV vonalára. A képen egy az aktuális színsémának megfelelő kilencá 'nagyegység' tart Szabadkikötő állomás felé, miközben Cinkota-Örs-Törökőr-Köki-Fradi-Soroksári út-Gubacsi híd útirányon megérkezett a vonal nagyvasúti kapcsolatához a Bobó által vontatott szerelvény.

A Gubacsi híd után keresztezi a Szabadkikötő iparvágánya a Szabadkikötő (Weiss Manfréd) utat és az abból kiágazó, még építés alatt álló Csepeli gerincutat, majd eltűnik a HÉV vonal alatt és a kikötő szélén átgurulva érkezik meg a szállítás 'Boráros 3-ra', a csepeli vonal nagyvasúti kapcsolatához. Az első képen még a Soroksári úti rendezőn vár továbbhaladásra a menet.

Az előző kép folytatásaként a Bobó előretol az összekötő-kihúzó vágányon, majd mivel az a vágány nem villamosított némi lendületet ad a szállított vonatnak ami így ér el az 1000 volt alá. A vonalról Cinkotára tartó szerelvények Csepelről elmennek a Boráros térig, majd elmennek Szabadkikötőig és helytelenben lendületből érkeznek meg a harmadik vágányra.

Ezt a képet azóta már bárki elkészítheti, hiszen Csepelre érkezése után pár nappal rögtön forgalomba is állt, ekkor azonban először láthatták a Csepeliek megújult szerelvényüket.

Csepel végállomás jellegzetes szomszédsága a 70 méter magas, '80-'84 közt épült víztorony (ajánlom a víztorony.hu képeit). Nomeg a panelek, de azok Békásmegyeren is vannak :) Mostantól tehát a nyári tanszünetig jó eséllyel itt lesz látható az 'új festésű' kisegység, ami hamarosan kiegészül majd egy következő társával.

2 megjegyzés:

Snapsy írta...

"visszatért honos vonalára, a típus egyetlen szolgálati helyére: a Csepeli HÉV vonalára." Ez így nem pontosan igaz. Mivel a 60-70-es években nem csak a csepeli vonalon közlekedett.

Snapsy írta...

"visszatért honos vonalára, a típus egyetlen szolgálati helyére: a Csepeli HÉV vonalára." Ez így nem pontosan igaz. Mivel a 60-70-es években nem csak a csepeli vonalon közlekedett.