2011. szeptember 25., vasárnap

Vetélkedés Nabikkal

Lassan egy éve, hogy a városi/elővárosi Nabi Siriusról először írtam, ami később februárban a BKV-nál vendégeskedett. Volt szerencsém gyárlátogatáson is résztvenni Mátyásföldön, akkor (márciusban) megnézhettük a kísérleti üzemben készülő új, helyközi kivitelő Sirius félkész vázszerkezetét és természetesen a látványterveket is láthattunk. Az új buszt végül augusztus elején mutatták be, ekkor bárki elmehetett megnézni, én viszont nem értem rá... Most pénteken a Nabi Facebook oldalán jelent meg a hír, miszerint a XVIII. Országos Közösségi Közlekedési Járművezetők Forgalombiztonsági Vetélkedőjének buszos résztvevői a két Siriussal fognak versengeni a Felvonulási (56-osok) téren/terén, szeptember 25-én.

A valamivel magasabb és hosszabb, két ajtós helyközi kivitelű Sirius is ugyanazon formatervvel büszkélkedhet, amit ráadásul városi társához hasonlóan látványos festéssel ki is hangsúlyoztak. A gépészetet tekintve ugyanúgy MAN főelemekre épült a busz. Az immáron két típust számláló és ezáltal autóbuszcsaládnak is nevezhető Sirius koncepció a moduláris felépítésnek köszönhetően még több variációval is jelentkezhet.

A vetélkedő feladatai több nézetből is jó megvilágításba helyezték a buszt. Értve ezalatt a napállást és a busz manőverezhetőségét is. Az ország több pontjáról érkezett járművezetők dolgoztak a volán mögött az ügyességi pálya teljesítése közben, az idegen típussal mégis egész könnyedén vették az akadályokat. Az öreg Ikarusok csak a versenyzők elszállításából vették ki részüket. A verseny villamosos döntője előző nap került megrendezésre. Tavasszal a BKV-s fordulóról én is beszámoltam, míg a trolisok a buszosokkal egy napon, a Zách utcai garázsban versengtek a nyílt nappal egy időben.

Természetesen nem csak az újonc, hanem a már általam is többször 'tesztelt' városi busz is megjelent. Városi létére viszont egészen gyakran császkál el Kaposvárról nagyobb távolságokra is. A versenynek kellemes hátteret biztosított az 56-os emlékmű, az Időkerék, a Műcsarnok és a Millenniumi emlékmű.

A már említett különjárat. Mikor haza indultam érdekesség kedvéért felszálltam rá, hátha tényleg Kőbánya garázsig visz, a troli nyíltnapra.. végül az Ajtósi Dürer sor vasút felőli végénél kötöttem ki, ráadásul az egyes villamos is az orrom előtt ment el. Így tehát nyugodtan mondhatom, hogy nem jártam szerencsével, de a képen legalább jól mutat az alászedő Ikarus 260-as. Hazaindulás előtt azért még lőttem pár további Nabit.

Nehezen sikerült a két buszt egy képen megörökíteni, míg próbálkoztam legtöbbször csak így sikerült.

Egy idő után elfogyott a járművezetők első csapata, a két busz megállt a rajtnál szoros egymásutánban, közben pedig a verseny felügyelői újabb turnust vezettek végig a pályát magyarázva. Ekkor távoztam szép csendben a már említett különjáratos busszal. Ami még érdekesebb lehet, mégpedig a helyközi országjárása arról egyelőre nem tudni semmi konkrétumot, de remélem lesz lehetőség a főváros közelében valamelyik volánnál kipróbálnom.

Nincsenek megjegyzések: