2011. szeptember 21., szerda

Reggel a Nyugatiban, búcsúzó pápa vonattal

Ma reggel igazából ezen egy kép miatt látogattam ki a Nyugati pályaudvarra. Szeptember 12 és 21 között Magyarországon tartózkodott a Totus Tuus - Egészen a Tiéd, a 'lengyel pápa' II. János Pál emlékvonata. Járt Székesfehérváron és Esztergomban is, a köztes időszakokban pedig a Tatai úton, a Füstiben lehetett megtekinteni. Ma viszont elindult tovább, Csehország felé így tényleg az utolsó lehetőséget ragadtam meg, hogy a távozó vonatot elcsíphessem. Amit Ezüstnyíl kormányzati (köznyelvi nevén Kádár) motorvonat, Rába előfutója vontatott.

Miközben a pápai vonat érkezését, távozását vártam lőttem néhány képet az állomás átlag életéről. Ennél unalmasabbak és hétköznapiak nem is lehetnek, de néha nem árt az ilyesmi se. Jelenleg éppen a mozdonyok oldalán lévő pályaszámok változásai jelentenek némi változatosságot. Ennek a 'posta Bhv' kocsik vezérlős inga üzeméhez átalakított, kétezres sorozatú Szilinek az oldalán még a régi pályaszám jelölés látható.. és a Bobó oldalát se kenték még át.

Fél nyolc körül érkeztem meg a Nyugatiba, gondolván, hogy a hirdetett nyolc órási induláshoz pont időben leszek. Azonban a tízes, az oly sokat emlegetett 'parádé vágány' üres volt. Végül háromnegyed körül bukkant fel az emlékvonat és rögtön csinálhattam róla egy ellenfényes képet. Sajnos ez csak ilyen, reggel a csarnokból induló vonatok kapják a fényt, no de muszáj voltam megörökíteni így is...

A főszereplő a Przewozy regionalne (pzsevozi? ha ki is szeretnénk mondani) vasúttársaság Newag 14WE (EN 61-es sorozat) három részes motorvonata. A vonat állomáshelye egyébként Krakkó, ahonnan Wadowicébe, a pápa szülővárosába szokott közlekedni a regionális forgalom keretében az arany színű szerelvény. Sajnos beltéri fotót nem készítettem, csak a jeggyel rendelkező néhány embert engedték fel, bár nem is próbáltam bejutni. Mindenesetre bent monitorok és képek elevenítették fel II. János Pál életét.

Közbeszúrok két Szilis képet. Az első gondolom valamelyik ütem szerinti kör IC. Szakadt mozdonnyal, amit az oldalán lévő friss kék folt külön hangsúlyoz, de legalább oldalt, lent már az új UIC pályaszámmal virít. A második képen a szegedi hibrid IC, szegedi mozdonya virít, új módi színekben, de a régi pályaszám felfestéssel. Ki mondta, hogy unalmas ez? :)

A fények egyáltalán nem voltak velem, de a felső képen legalább érezhetőek a lengyel motorvonat arányai. Nem hagyhatom szó nélkül a kinézetét se. Lengyelségének ellenére egészen pofás lett, bár szívesen megnézném az oly jellemző 'gülüszemekkel' is :) A második kép nagyon csalóka, a vonat alig pár emberrel a fedélzetén indult el Szob/Párkány irányába. Az előfogat egyébként rendkívül egyszerű ok miatt volt elhagyhatatlan. A lengyel vasúton ugyanis 3.000 voltos egyenáramú hálózat van, ellentétben a magyar 25 kilovoltos (25.000 Volt) váltakozó áramúval.

A pápa vonat Szlovákián át Csehország felé folytatta útját, aminek célja idén a visegrádi országok meglátogatása volt.

1 megjegyzés:

Kocka írta...

:-D Az elején teljesen azt hittem hogy a kormányzati motorvonat a pápai cókmók :) Nekem még most is a Kádár motorvonat tetszik jobban, sokkal vagányabb, de a pápai emlékvonat is szép darab.