2011. február 2., szerda

NABI Sirius a BKV-nál (Frissítve!)

Január 31 és február 13 között a BKV-nál vendégeskedik az új magyar busz a NABI Sirius. Egykorábbi bejegyzésemben, mikor a Volánbusz tesztelte már bemutattam a buszt, most a pesti vendégszereplés a soros. Részletes menetrend a BKV honlapján. Bővebben a NABI-ról a nabi.hu oldalon.

Az első héten a város leghosszabb buszvonalán, a majdnem egy órás menetidejű Pasarét-Rákospalota útvonalon közlekedő ötös busz vonalát járja a Sirius. A hosszú menetidő miatt sok türelem kell, vagy a menetrend pontos ismerete ha az ember nem akar akár másfél órát egy helyben ácsorogni :) Én a türelmetlen kategóriába tartozom, így majdnem pontosan időzítve vártam a buszt a Thököly út - Stefánia sarkon. A téli koszból alig kilátszó BKV buszok után igazi felüdülés volt a Nabi.

Egészen a rákospalotai leszállóhelyig mentem vele. Ekkor kezdte meg a vagy fél órás műszaki pihenőjét (a sofőr) így nem mozdult egy darabig. Én elébementem..

A Kolozsvári út - Erzsébet királyné útja szakasz érdekes része a vonalnak, itt ugyanis a síneken halad a busz és a 62/69-es villamosok megállóiban áll meg. Ez persze nem olyan nagy meglepetés, hiszen 2008 szeptembere óta ezen a szakaszon a 67-es villamost pótló 67V busz szerepét vette át a járat.

Zugló vasútállomásnál leszállva a szerencsére bíztam magam. A célom egy ilyen kép elkészítése volt. Már majdnem lemondtam róla, de végül jött egy gyors busz amivel ha nem is sokkal, de egy Astoriai lámpaciklusnyi idővel elé tudtam kerülni a Siriusnak. Így ekkor lemaradtam a Rákóczi úti szakasz 'teszteléséről'. Hazafelé azonban megbizonyosodtam róla, hogy remekül teszi a dolgát a MAN alváz és a busz nem csak látszólag lett jól szerelve. Nincs zörgés, nyikorgás, kattogás... pedig a buszsáv állapota igencsak kritikus.

A Laky Adolf utcánál, mondhatni szokás szerint most is volt pár fehérbotos felszálló, nem meglepő a Vakok Intézete közelsége miatt. Nekik természetesen rögtön furcsa volt a busz kiképzése, hiszen mivel nem láttak megszokásból keresték a kapaszkodót, a jelzőgombot. Nekem szinte fel sem tűnt, de valóban hiányzik a hosszanti kapaszkodó több helyen is a buszban. A leszállásjelző és a vészjelző gombja, főleg a hátsó, magaspadlós részen túlzottan egymásra került. Ezt a két 'hibát' azonban nem tartom orvosolhatatlannak, csak úgy mint az előző bejegyzésemben is említett puhább ülés rendelését se :)

A busz, mint a korábbi tesztek részevői is, ingyenesen használható. A korábbi tapasztalatokból okulva talán, ezt most már rutinosan sikerül is jelezni. 'Cserébe' viszont azt várta a BKV, hogy minél többen írják meg véleményüket.

A 178-as vonalon folytatódott a teszt a következő héten. Itt a Stadionoknál találkozott egy Ikarus trolival..

Az Erzsébet hídon át a Naphegy térig vezet a 178-as busz útvonala. Én a Dózsa György térnél leszálltam, és némi lépcsőzéssel beelőztem a Nabit.

NABI Siriusos bejegyzésem végére két végállomási kép. A fővárosi vendégszereplés után Szegeden és feb. 19-23 között Békéscsabán mutatkozott be a busz.

Nincsenek megjegyzések: