2011. június 21., kedd

Mercedes-Benz Sprinter City 77 a Várbuszon

A Credo buszokat még ki se hevertük, erre tessék. Egy felturbózott lila kisteherautó érkezett a BKV-hoz, hogy június 20-21-én a 16-os (Várbusz) vonalon tesztelhesse a kedves nagyérdemű. A Mercedes a Sprinter sorozat legújabb busz szerű változata a tavaly szeptemberben Hannoverben bemutatott Sprinter City 77, mely most hozzánk érkezett. Nem midibusz, inkább mint Merciék is írják egy XXL-es minibusz.

A BKV midibusz tenderét az ugyanezen viszonylaton (bocsánat, akkor 10-es volt) 2008-ban tesztelt Molitus S91-es típussal az Orangeways nyerte, azonban a politika útvesztői közt az üzletből nem lett semmi. Az évek óta teljesen megbízhatatlanul működő Ikarus 405-ös midik pedig a mai napig forgalomban vannak. Tucatnyi, ha nem két tucatnyi midis "versenyző" megfordult már tesztelésre a BKV-nál, mégse történik semmi..

Két nagyméretű lengőajtó, hátul két tengely.. a buszosok tartózkodója még a Moszkváson van :) Furcsán aránytalan ez a 8,7 méter hosszú jármű.

Mivel a várnegyed utcáinak egy részében súlykorlátozás van életben "rendes" buszok nem járnak arra, csak a midik ütik meg alulról azt a terhelési szintet amit ezek az utak kibírnak. Mivel a midik pusztán méretükből adódóan alacsony kapacitást képviselnek elég sűrűn közlekednek a buszok a várba, ennek ellenére jellemző a zsúfoltság. Képem még a Moszka Kálmán téri induláskor előtt készült.

Az utastér hátulról előre pillantva. Az első ajtónál egy a busz méreteihez képes nagynak mondható tér fogadja az utast, itt két lehajtható ülés található, valamint ide lehet felszállni kerekesszékkel. az alacsonypadlós utastér az ülések között enyhén emelkedik. A közlekedőfolyosó elrendezése se túl optimális, ezt is a méretből adódó kompromisszukok közé tartozik. A vezetőfülke eredetéhez hűen kisteherautós, a műszerfalon a Mercedes buszok magyarországi értékesítési vezetőjének névjegykártyája fehérlik.

Balra két ülés, jobbra tizenkettő, de a nem dobogón található leghátsó négyes, ami egyébként jelentősen rontja az állóhelyek számát nem fix tartozék. Körülbelül ennyi a busz utastere. Meglehetősen puritán, a légkondi éppen nem akart hideg levegőt befújni, de a hátsóbb kapaszkodókon található Citarós gömb leszállásjelzőket továbbra is kedvelem.

Végszó gyanánt: ilyet is láttunk, utaztam is vele egy fél kört, de nem kéne. Rendes midibusz kéne, de tegnapra.

Nincsenek megjegyzések: