2011. június 15., szerda

Kettős Credo buszteszt (BKV, 2011)

Június 6. és 10. között újra két Credo busz közlekedett a fővárosban. 2007-ben még a 'kiskerekes' BN 12-es és BN 18-as városi buszaikat ismerhették meg a BKV utasai. Tavaly a nagy kettős Ikarus - Credo buszteszt alatt (amelyről mai napig nem készítettem bejegyzést) bemutatkozott a győriek új típusa, a Citadell 19, előtte 2009 novemberében a Citadell 12. Ezek a buszok immáron szakítottak a gyár kezdeti, midibuszos gyökerekből eredeztethető kerékmérettel, így komolyabb benyomást keltenek.

A gyártók által évek óta várt nagy BKV-s tender (az újabb változatok szerint alvállalkozói kiszervezés) még mindig várat magára, de a Credo gyár újra megmutatta magát, nem titkolva, hogy szeretné kivenni részét az új buszok szállításából. Ezúttal a Citadell buszok újabb verzióival mutatkozott be.

Színeiből ítélve ez a busz is a Kisalföld Volán flottájának tagja lesz, még mindig érdekesen hat a sárga busz a sok kék között, de az utastér esztétikájára nem eshet panasz. A kapaszkodók többségének elhelyezése jó, az ülések lábtere azonban néhol szűkös, főleg a közlekedőfolyosó felőli oldalon ülő számára. A motortér és az az előtti rész (második kép) szinte teljesen megegyezik a szóló és csuklós kivitel esetében.

A csukló és a kerékdob közötti korláttal elhatárolt terület még a magamfajta vékony alkatú utasnak is szűkös, főleg ha ülnek is ott. Ez a terület így használhatatlan. A műszerfal látszólag jó kialakítású. A hasonló észrevételeket is tartalmazó "lezáró jelentések" közléséhez (a BKV honlapján) azonban a gyártó Kravtex eddigi öt tesztbuszánál nem járult hozzá.

Újabban a wifi már-már elmaradhatatlan része a járműveket érintő újdonsádoknak, a Citadellen azonban nem a megszokott módon jelzik ezt. A teszt alatt a 32-es vonalon közlekedő csuklós után térjünk át a 22-esen debütált szóló változatra..

A Budakeszire közlekedő vonal a Moszkva (Kalef) térről indul, de mivel mikor odaértem éppen Keszin műszakizott Budagyöngyéig elé mentem. Majd a Moszkváson kaptam le két Ikarus társaságában.

A szóló tesztbusz egyben a Kravtex - Kühne 12 éves gyártói tevékenységének kilencszázadik busza. Ezt büszkén hirdette is magán. Több év és több típus után lassan a szakmai berkekben is elfogadott gyártóvá nőtte ki magát a cég. Legújabb buszaik már egyre inkább hasonlítanak arra amit sokan évek óta vártak és aminek hiánya miatt rendkívül sok kritika is érte a korábbi próbálkozásokat. A nagyobb megrendelések hiányában évek óta nehézkes a magyar piacon a hazai buszgyárak továbbélése. Az Alfabusz elvérzett, az MJT helyzete se túl rózsás, az S91-es széria gyártása még mindig várat magára, a NABI.. a NABI kicsit más kategória. Ilyen körülmények között nem is rossz eredmény a 900. busz legyártása.

A vezetőfülke és az első ajtó környéke is megegyezik a két változatnál, így az eddig képekből lassan összeáll mindkét változat :) Budakeszi, végállomás. Véges szabadidőm miatt mindkét buszt csak borongós időben sikerült megörökítenem, de talán így is sikerült őket valamelyest bemutatni. A tesztelési időszak végéhez ért.. várjuk a folytatást.


(Eredeti bejegyzés június 7., bővítve jún. 14.)

Nincsenek megjegyzések: