2008. július 17., csütörtök

BKV teszt: 'Molitusbus' S91

Mint arról magam is beszámoltam az Ikarus EAG gyárat decemberben elhagyta utolsó három busza, a francia tulajdonos nem számolt a gyárral tovább. Azonban az EAG midi buszainak piaca továbbra is megvan például Görögországban, Lettorszában Norvágiában... 2008 első felében már kész is lett az E91-es típus utódja, az S91 ami le se tagadhatja, hogy az Ikarusban munka nélkül maradt buszosok terméke. A háttérben az amúgy klímákkal foglalkozó Webasto Hungária és a múlt év végén alakult Molitus valamint a Rába áll. A Rába felel az alvázért, a Molitus a felépítmény tervezéséért míg a karosszálás a Webastonál történt.

A BKV-nál az S91-essel a nem túl nagy népszerűségnek örvendő Ikarus 405-ös sorozat leharcolt tagjait lehetne leváltani, melyek ma többek között a turisták által gyakran használt Várbusz (a teszt idején még 10-es, 2008. szeptember 6. óta 16A jelzésű busz) vonalán közlekednek. Márciusban az Iveco Daily kisteherató típusának midibusszá alakított változata rótta köreit a viszonylaton, májusban egy Kutsentis City (Volkswagen) midi majd most legkomolyabb "versenyzőként" az S91-es.

Hogy a BKV mikor jut el addig, hogy tesztelgetés helyett váráslásra adja a fejét jó kérdés, azonban súlyos mivel jónéhány selejtezésre érett Ikarus szaladgál még mindig a város utcáin. Hogy milyen buszt vesz a cég ha vesz, ki tudja.. ez a típus azonban talán az egyik legjobb a midi kategóriában..

2010 november: A BKV tavaly nyáron írta ki midi tenderét. A tender győztese pedig a nemzetközi komfortbuszokat üzemeltető magyar Orangeways lett, 40 Webasto S91-es típusú busszal. Ennek köszönhetően két év múltán megkezdődhet az S91-es széria sorozatgyártása.

2011 július: A bejegyzés elkészülte óta három év telt el, a BKV-nál újra S91 teszt folyik. Már más bejegyzésben írtam azóta, de a midi tenderből végül semmi nem lett. Az aktuális teszttel hamarosan jelentkezem.


Nincsenek megjegyzések: