2007. október 25., csütörtök

Credo BN 12 és BN 18 Budapesten

Két győri gyártású és a jövőben is Győrben, a Kisalföld Volánnál szolgáló Credo busz, egy szóló és egy csuklós október 31-ig járja Budapest utcáit. Mindkét busz a győri igényeknek megfelelő kialakítású, ezért lehetnek a pesti utazó számára szokatlan részletei, hogy mást ne említsek a sárga színe, ami miatt az utasok talán újra a viszonylatjelző tábla felé pillantanak, hogy megbizonyosodjanak jó buszra szállnak.A 276E-n közlekedő BN 12-es 65%-ban alacsonypadlós, Iveco Euro IV-es motor mozgatja csuklós társához hasonlóan. A gyártásról még annyit, hogy maga a rozsdamentes acélból készült önhordó kocsiszekrény Mosonmagyaróváron készül, a további összeszerelés pedig Győrben folyik. Az 'A' tengely Sor, a 'B' Kühne a 'C' Dana, a szóló verzióból a Kühnét kéretik kihúzni. Kitérő:A VEKE féle járatszámozási rendszerben a piros76 járat 276E lett, azonban ugyanezen koncepció ezt is leírja: "A gyorsjáratokat ezen túl nem a keret és a piros szín különbözteti meg az alapjárattól, hanem a szám mögött található „E” betű." Szóval: nem keretes, a 200-as számcsoportba is került.. Az Örsön jó érzékkel piros276-ként szerepel. Az ilyesmihez grat.

Aztán itt van a 80%-ban alacsonypadlós BN18-as típus, mely a hetesen teszi köreit, a délelőttös gazdája kedveli a gépet, a délutánossal meg még nem beszéltem :)
A buszokról a benyomásom egyébként nekem is kellemes és körözésem alatt a többi utastól is sok jó véleményt hallottam. Kifejezetten megörültek sokan, hogy egy magyar gyártmányú buszról van szó és nem "lengyel gyártású volvó" mint mondta egy (jól)tájékozott idősebb úr. Sokan mondanak sokmindent a Credoról, bizonyos minőségi kérdések esetében még egyet is értek, de egy alapvetően jó konstrukcióról van szó, mely bárhogy is néztem még a tömött 7-esen sem okozott felfordulást. Ha nem is a hetesre, vagy egyébb fontosabb Volvós viszonylatokra, de ez a busz szerintem alkalmas lenne pár változtatással a fővárosi közlekedésre is és gondolom a Kravtex a mostani üzemi tapasztalatokat egy következő fejlesztési hullámban már alkalmazni is fogja.

(2008. jan.: Győri forgalomba állásukkor a csuklós a KZX-523 a szóló a KZX-004 rendszámot kapta)

Nincsenek megjegyzések: