2011. január 31., hétfő

Gödöllő: Felújítják a királyi várót

Január 10-én kezdték meg a gödöllői vasútállomás leghíresebb épületének felújítását. Mivel Ferenc Jóska és Sisi az innen kevesebb mint egy kilométerre található Grassalkovich-kastély gyakori vendége volt, dukált nekik egy a rangjuknak megfelelő váró az állomáson. A máig is meglévő épület azonban napjainkra igen siralmas állapotba került. A háború után már nem építették vissza díszes tetőszerkezetét, de legtöbbet talán a régóta elmaradt felújítás ront az épület kinézetén.

A most megkezdődött felújítás után azonban végre méltó állapotban várja majd az utazóközönséget. Az épületben bő két héttel ezelőttig a MÁV(-Start) jegypénztára működött, volt resti (én mondjuk nyitva nem láttam, de mivel nagyon ritkán jártam itt, nem mérvadó) és váróként is funkcionált. A forgalmi szolgálat az alig pár méterrel távolabbi jellegtelen épületben található, így az ő munkájukban nem történt változás.

Természetesen azt, hogy most megkezdődött a váró felújítása hosszas folyamat előzte meg. Az alap koncepciót már még 2007-ban nyújtotta be a város. Egy a Gödöllő város honlapján is megtalálható dokumentum alapján a 2008 április harmadikán tartott testületi ülésen fogadták el a Norvég Alap pályázatán már második körbe jutott terveket. A Hajós Építészeti Iroda előző évben, 2007-ben elkezdte a MÁV megbízásából a tervek előkészítését. A támogató szerződést 2010 március 26-án írta alá a polgármester, az NFÜ egy embere és a norvég nagykövet.


A nyugati homlokzat az építésziroda tervrajza szerint és a vasúti vágányok felőli látvány az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program oldalának látványterve alapján. A részleteket talán felesleges is leírnom, igencsak szembetűnő a változás. Az épületben közlekedés- és helytörténeti kiállást kap helyet a felújítás után. A munkálatok összköltsége 342 millió forint, ebből 291 millió forint a Norvég alaptól elnyert támogatás. A felújítást a Reneszánsz Kőfaragó Zrt. végzi.

Egyetlen időpontot nem láttam azonban, ez pedig a befejezés várható ideje. A kezdő dátumot sok helyen megtaláltam, de hiába kerestem, a végzőt csak nem sikerült megtalálnom. Így talán nem ér meglepetés ha csúszik az átadás.. :)

A váró és a jegypénztár jelenleg ebben a konténer házikóban üzemel.

Nincsenek megjegyzések: