A mai nap bemutatkozott a MÁV, illetve csoporton belül a MÁV-Trakció legújabb villamos mozdonya a Bombardier Traxx. A megszokott parádé helyen, a Nyugati pályaudvar 10-es vágányán láthatta először a nagyérdemű, mostani megjelenése azonban inkább a sajtó munkatársainak szólt.
Nem véletlenül a 10-es vágánynál szokás a nagyobb horderejű járatok és járművek szerepeltetése, hiszen ott található a királyi váró mely most a mozdony átadására érkező vendégsereg fogadására nyílt meg. Nem maradhatott el a pezsgőzés és a rezesbanda se. A nem kis számban megjelent vasútbarátok és a vonatra várakozók közben a 11-es vágány peronjáról figyelték az eseményt. A mozdony saját lábán tett meg pár métert a csarnoki vágányon, hogy a kelleténél nagyobb füstfelhőben érkezzen az érdeklődők elé.
A videót jazzcool készítette, aki utána a nagy füstben el is tűnt :)
A sajtótájékoztató háttere természetesen csak az új mozdony lehetett. Az első mozdonyt a továbbiakban még 24 fogja követni és további 25 darabra van még vásárlási opciója a MÁV-nak a 2008-ban megkötött szállítási szerződés szerint. A második képen két magyar vas. A Bobó az állomási mozgatásokból veszi ki részét, a 35-ös Gigant az új Traxxot hozta. Mivel az új mozdony hatósági engedélyeztetése még csak most kezdődik nem érkezhetett saját lábán a helyszínre. A füstös érkezés pár méterét leszámítva nem mozoghatott önerőből.
A füst kicsit megszorult a bejáratnál. Egy vasútőr figyeli a rendezvényt... körülbelül ennyi történt a Nyugatiban. Ekkor Intersziti fórumtárs kezdeményezésére elindultunk Dunakeszire, először Rákospalota-Újpestre gondoltunk, de Keszi mégis érdekesebbnek tűnt.
Dunakeszi-Gyártelepnél található ugyanis a Bombardier egyik Magyarországi telephelye, ami egyébként a Dunakeszi Járműjavító. Mi mégis csak Dunakeszi állomásig mentünk hiszen itt ágazik ki a Bombradier iparvágánya. Több mint egy órán át várakoztunk, egy idő után már nem találtuk jó ötletnek Dunakeszit.. miután a forgalmista félretájékoztatása úgy szólt, hogy délután 4-5 körülre várható a Traxx megvettük Pestre a jegyünket és vártuk a vonatunk. Pár perc múlva mégis jött a Traxx.
Megjött a Járműjavító ipari mozdonya is, körüljárt.. majd a Gigant magára hagyta a Traxxot, hogy a Dacia elindulhasson vele ideiglenes lakhelye felé.
A mozdony a jövő héten fogja megkezdeni próbafutásait egy Siemens Taurus (fék)mozdony társaságában, valószínűleg az 1-es (Budapest-Hegyeshalom) vasútvonalon, hiszen nem sok vonalon lehet egyelőre nagysebességű (160 km/h) teszteket végezni. Hogy milyen vonatok élén találkozunk vele azt még nem tudni, jövőre az is kiderül.
1 megjegyzés:
A szépség totális hiányát biztosan pótolja kiválló tulajdonságokkal :)
Megjegyzés küldése