2011. január 13., csütörtök

Keleti nemzetközi pénztár

Eltelt már pár éve mióta első nemzetközi jegyemet megvettem a Keleti pályaudvar nemzetközi pénztárában, egy dolog azonban nem változott. A kritikán aluli állapotok. Legutóbbi pozsonyi látogatásomat kezdtem úgy, hogy röpke 3 óra alatt sikerült jegyhez jutnom. Én itt lakom ebben a városban, ebben az országban... annyira nem lepődöm meg. A Keletibe megérkezni majd onnan a tér felé távozni nem is érdemli meg a balkáni jelzőt. Szerintem ott is jobbak az állapotok. Ami az elmúlt években a Baross téren folyik metró építés címszóval az tragédia. A lezárt aluljárórendszer teljes forgalma pár méter széles járdaszakaszokon hömpölyög, a trolik felé fából ácsolt folyosórendszer vezet.. így minden mocsok ami régebben nagyjából eloszlott a környéken, most igen sűrű koncentrátumban nyomul az ember képébe. De nem tegnap óta, átmenetileg, vagy ilyesmi.. immár évek óta. 6-7 éve folyamatos a túrás, terelés. A mostani állapotok is vagy 3 éve tartanak. Botrány.

De nem jár jobban a gyanútlan ember akkor se, ha a nemzetközi pénztár felé tart. A szomszédos indulási csarnokot szépen felújították, ez lett a pályaudvar egyetlen vállalható része, de az egész pályaudvart uraló peronzár és a vágányok alatt aluljáró hiánya miatt legálisan csak a pályaudvart kívülről megkerülve (tömeg, palánkok, ideiglenesen melléd terelt buszok, taxis hiénák, elkerített omladozó oldalhomlokzat) lehet elérni. Majd a galambszaros tábla sorszám húzásra buzdít. Viccesen hatnak a különféle varjú imitációk is, mint előző képem szereplője is. Talán gyakoribb takarítás se ártana..

A nemzetközi pénztár állványzata immáron nemzetközi, a MÁV-ból igen hamar kiábrándult utazók üzenőfalaként működik. Erre sajnos minden indok megvan. Az augusztusi három órás várakozásomra persze lehetne akár az a válasz, hogy turisztikai főszezonban sikerült belefutnom, de sajnos ezen körülmények, esztétikai és technikai szint mellett, a szomszédos gyroszos átható kajaszagában végigvárni három órát..

A minap úgy töltöttünk el itt 15-20 percet, hogy még csak jegyünk se lett (jó, ez nem a pénztáros hibája) de időközben a szomszédos ablakoknál is végig ugyanazon emberek álltak. Persze a nemzetközi jegyek kiállítása természetesen több időt vesz igénybe mint egy Budapest-Sülysáp menettérti. Egyébként már annak is örülök, hogy végre nem kézzel írt jegyet kaptam.

Egyébként nem nagy titok, sokszori újratervezés után most éppen Berlin az úti cél. A MÁV(-Start) honlapja főoldalon hirdeti is a 29 eurós lehetőséget. Eredetileg egyébként repülni szerettünk volna, de mivel a repülővel már vagy este 7 lenne mire a városba érnénk elvetettük azt a verziót. Az Euronight vonat a Keletiből este 8-kor indul, reggel kilencre már a német fővárosban van az ember. Az új főpályaudvaron, nem a szélén a reptéren este hatra. Természetesen a 29 eurótól ajánlat igazából csak csali, hiszen a január hetedikén, április 12-re összesen 6 (!) ilyen árú Budapest-Berlin jegy volt a rendszerben. Ha ezek elfogynak jönnek a 39 eurós Berlin-Spezial jegyek következnek (abból gondolom csak több van), majd ha azok is kifutottak már 95 euró ugyanaz a jegy. Egy irány, egy ember, fülkés ülőkocsi. Abban az esetben azért inkább rákérdez az ember a fekvőhelyes megoldásra mert a 95 eurónál még a kedvezményes fekvő is jobb árban van. Szóval szépen szól az ajánlat, csak..

Berlin foly. köv...

Nincsenek megjegyzések: