Itt-ott néha előkerülök és itt be is számolok útjaimról... vagy valami régebbi történetet elevenítek fel. Képekkel, pár szóban.
2008. október 9., csütörtök
Rákospalota utca, végállomás
Ha ilyesmit lát az ember rögtön sejtheti, hogy a főváros néhány megmaradt villamos hurkának az egyikén készülhetett a kép. Régebben több ilyen volt a városban, mára már talán csak a MÁV-telepen, Farkasréten, a Moszkva téren és a Gubacsi úti végállomáson található ilyen. Persze a Rákospatak utcai egykori 44-es végállomáson is, még egy rövid ideig. Itt ugyanis mi más, pláza fog épülni. Nagyjából akkor lesz kész, '11-ben mikor a metró is. Jó kérdés azonban, hogy egyáltalán elér-e a metro4 a Bosnyák térig.Megérkezés az '56-ban épült hurokhoz. A 44-es villamost, csakúgy mint a nemrég emlegetett 67-es villamost is elég mondvacsinált indokkal szüntették meg. 1995 szeptemberétől kezdve egész nap 20 percenként közlekedett aminek köszönhetően pontban karácsonykor már meg is lehetett szüntetni az utasok nélküli vonalat. Azután csak néhány üzemi menet alkalmával használták, illetve az utóbbi időben már arra sem, köszönhetően a kiszedett síndaraboknak.Az indulási oldal, ha fogalmazhatok így. Tim Boric fényképe ugyanitt még teljesen más állapotokat mutat. Október első hetében elkezdték bekeríteni a területet, a szomszédos sport telepen már megkezdték a bontási munkálatokat. Kicsit hasonlít a helyzet a Kökinél lévőre.Az elburjánzott ecetfák a hurok második vágányát takarják..A vezetősínen egy csiga siet tova :)A második képen pár méternyi szakszerűen eltávolított vágány.. helye. A hurok sínszálai egyébként javarészt '74-'78-ban készült Diósgyőrött, ez persze nem mérvadó megfigyelésem. Alant látszik, hogy 1993-as sínszálat is lehet találni.Sajlánatos, hogy a villamosos múlt egy újabb része tűnik el. Ennek a szakasznak már rég tovább kellett volna épülnie az Újpalotai panelrengetegig, ami nem egész 2 kilométerre van a huroktól. Így ennek a hosszabbításnak a lehetősége is egyre távolabb kerül, míg az pedig (szinte) biztos, hogy a metro4 soha nem fog Újpalotáig hosszabbodni. Marad a hetes buszcsaládnak nevezett buszkaraván a villamos lassan eltűnő romjain.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Köszönöm a post-ot,nagyon jók a képek is...csak a történet szomorú...-de hát ez nem a Blogger hatásköre!
Megjegyzés küldése