A fővárosi trolibusz közlekedés 75. évfordulója alkalmából múlt kedden (okt. 7) a szegediek Rába vontatója hozott egy kis meglepetést. Habár szombaton már csiripelték a madarak Szegeden, azért a 8-as vonalon utazva még nem tűnt túl reálisnak, hogy csütörtökön már Pesten utazhatok egy Citaro trolin a kedvenc vonalamon, a 74-esen.
Három doku fotó, mindhárom csütörtökön készült. Ezekben a napokban össze-vissza járkált a gép a városban, kellett hozzá szerencse, hogy találkozzon vele az ember. És tessék, az első képen a 74-es Csáktornya parki végállomásán áll :)
T-863 amúgy egy 2001-es évjáratú Mercedes Citaro típusú busz, ami Belgiumban a Charleroi reptéren teljesítette jó 400ezer kilométerét, majd Szegeden Skoda motorral és Cegelec hajtásrendszerrel troli lett. A kép a trolitelepen a tavalyi SZKT nyílt napon készült (bár nem biztos, hogy ez 863.. inkább 862?).
Szombaton, a trolitelepi járaton teljesített szolgálatot vasárnap pedig részt vett a trolifelvonuláson.
Beltér. Az utastájékoztató rendszerbe be lettek programozva a pesti járatok így mindig naprakész volt, sőt még a megállókat is felmondta egy szerelő :)
Október 13 és 16 közt a 70-es vonalon forgalmi kocsiként teljesít(ett) szolgálatot majd a héten még haza is kerül(t) Szegedre. Kár érte, érdekes színfolt (volt) a sok piros közt :)
2 megjegyzés:
Nem Akarok Ünneprontó lenni de azt nem értem hogy mért kell Bp nek végig tesztelgetni a Szegedi fejlesztéseket. Szerintem jobban megérné ha venne vagy gyártana magának... Pár Skodát el tudnék képzelni oda :)
A Citarto (T-863) és az Arc (T-660) "tesztjét" én inkább úgy írnám le, hogy a pesti nyíltnapokra a szegediek elhozták Dózsa Gábor úr "játékszereit", oszt ha már itt voltak jártak egy kicsit élesben is.
Új trolit venni meg közel se olcsó mulatság, egyelőre nagy lépés lesz ha pár hónap múlva a pesti Ziukat sikerül kidobni a napi üzemből az eberswaldei használt csuklósokkal és a dög kocsik élesztgetésével.
Megjegyzés küldése