Január 19-én hajnalban indultam el fővárosunkból a szomszédos fővárosba. Az EC174-en nyolc fős közlekedésbaráti társaság gyűlt össze. Pozsonyba megérkezésünk után volt egy óránk egy kis mászkálásra, majd beálltunk az vasútállomásnál várakozó tömegbe. Mint első pozsonyi látogatásomkor most is esett az eső, a fotózást megnehezítendő sajnos szinte egész nap meg sem állt. A meghirdetetthez képest késve megérkezett egy, kettő majd három Ikarus 280-as.. majd fél 11 után el is indultunk.
Essen pár szó a résztvevő három buszról. A két piros (Ikarus 280.08A) a 4945 és 4958 azonosítót viselte, ők 1991-ben készültek Budapesten és 1992 január 6-án vették őket állományba. Ennek ellenére kinézetük meglehetősen lesújtó... a kék egy Ikarus 280.10-es, Nyitráról származik és most 4707-es azonosítóval közlekedett. Habár ő nem eredeti pozsonyi busz 10 darab ugyanilyen, kétajtós kivitelű gép volt '88-ig állományban náluk.
Első útirányunk Na pantoch buszvégállomás volt, lásd nyitókép. A tömegben fotózás itthon is megismert alapesetei itt is megjelentek így csak több percnyi várakozás árán sikerül elérni, hogy annyira tudjunk hátrálni, hogy a fényképbe mind a három busz rendesen beleférjen.. de ez csak a megszokott, nem mérgelődni mentünk :)
Kis magyar csapatunk a kék buszban a csukló előtti részben tanyázott, de magam részéről azért utaztam a másik kettőn is. Na pantoch-tól Pionerska villamosmegálló tájáig meg sem álltunk, ezen együttállást ekkor sikerült fotóznom.
A Nový Most (Új híd) utáni fotómegálló a háttérben a szürkeségben elvesző ufóval :)
A következő használható fotómegálló Antolská volt ahol mint a képen látható még a tévétől is volt forgatócsoport. A Markíza tv beszámolóját itt lehet megtekinteni. Bejegyzésem túlzó címe is tőlük származik. Ikarus marad a városban és ezt mi sem bizonyítja jobban mint az ugyanitt, Antolskán végállomásozó Ikarus 415-ös.
Antolskán a buszok megkapták régi rendszámokat majd elindultunk Dévényújfalu felé (ami Pozsony városrésze és a Devínska Nová Ves nevet viseli). Dévényújfalun a Volkswagen gyár parkolójában 'kötöttünk ki'. Csakúgy mint Antolská ez a hely is 1-2 kilóméteren belül van az Osztrák határtól.
Minden résztvevőnek maradandó emlék marad mikor a gyártól kijövet a nagy körforgalomban a három Ikarus járt körbe-körbe... az utolsó tánc. A városba tartó utunk során áthajtottunk a Sitina-alagúton amely a D2 autópálya tavaly átadott alagútja. Hossza több mint 1400 méter, átadóján David Coulthard hajtott át rajta elsőnek Forma-1-es kocsijával..
Következő megállónk a Nový Most hídfője alatti buszállomás volt. A TA3 hírcsatorna részint itt készítette a búcsúról beszámolóját. Képemen egy Solaris Urbino 15 CNG busz, részint ezek váltják az Ikarusokat. Volt azonban a városnak problémája a típussal ugyanis a 1216-os hátulja teljesen kiégett és a 1222-esnek is volt tüze.. Innen a belvárosba, Šafárikovo térre mentünk ahonnan a 28-as busz vonalán tettünk egy kört. Ezután Šafárikovora visszatértünk majd az összes városi hídon átkeltünk. Ez után jött az esemény egyik szintén felejthetetlen pillanata, mikor a Kapucinus utca felől áthajtottunk a Vár alatti, csak villamosok által használt alagúton. Kikapcsolt beltérvilágítás, végig dudálva.. tényleg felejthetetlen élmény.
Az alagúttól egy utolsó nagy menet.. három sávban három Ikarus 280-as egymást előzgetve.. visszatértünk a vasútállomáshoz. Kis csoportunk kétfelé vált és mászkáltunk még kicsit a városban. A mi négyesünknek 1 percen múlott, hogy elérjük az EC175-ös vonatunkat és ne éjszakázzunk Pozsonyban :)) A programért köszönet a DBP-nek. A bejegyzés végén ajánlom Hajtó Bálint fotógalériáját a napról és a VEKE cikkét az eseményről.. a néhány szinte egyforma fénykép nem a véletlen, hanem az egymás mellett fotózás következménye :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése