2007. október 14., vasárnap

Pozsony

Az ember folyton utazik, de néha eljön az a pillanat mikor megfogalmazódik, hogy valami újra vágyik. Mivel a pesti, szegedi, debreceni, miskolci villamoshálózat szinte semmi újat nem rejt jelenlegi formájában így valami más után kell nézni. Kézenfekvő megoldás lehet például Pozsony, a távolságot tekintve megyegyezik a felsorolt városokkal, a jegy ára retúr kevesebb mint 4ezer forint viszont egy-két vonalas hálózat helyett egy egész komoly üzembe botlik az ember.Lényegében Pozsonyba elmenni semmivel nem másabb ügy mintha mondjuk Szegedre mennénk, az ember felül a Hamburg-Altona állomásra tartó EC174-re a Keletiben és leszáll Bratislava Hlavná stanicán 8:22-kor, 10 perccel rövidebb az út mint a vegyes IC-gyors Szegedre. Aztán ott, a főpályaudvarnál az ember felismeri a villamos végállomást, mert képekről már látta.. rájön, hogy onnan ahonnan ő próbálta nem lehet lejutni oda.. rájön, h nincs aprója a jegyautomatához.. majd arra is, hogy hol van a pénztár ahol egy csinos fiatal pénztárosnő nyújta át unottan a napijegyet, 90 korona (nincs 700Ft).
Mindez szépen is kezdődne ha Senec(Szenc) magasságában a napsütésből nem a felhők alá haladnánk s nem kezdene el esni az eső. Így ment ez úgy fél 11-ig, mikor is első használható napos képem ez a T3SUCS páros a Nové Mesto vasútállomás melletti 1-es villamos végállomásnál.Utazzunk is tovább a 7753-7754 szerelvénnyel, no nem a képen láthatóan vissza a végállomásra, de legalább a szerelvény passzol. Azért, hogy legyen elképzelésünk miről is van szó habár ritkán kerül ilyen ide, itt egy beltér fotó. Az oldalt látható Karosa pozsonyi buszfotóim jelentős százalékát képzi mégha nem is ő a kép igazi tárgya.. gumikerekű tárgyakkal nem igazán foglalkoztam.Van ám például T6A5-ös is a városban. A képen épp' Americké námestie megálló felé tart, rövid 1 megállónyi önálló szakaszán a 11-esnek. Délután, 17:40-kor ezen szakasz beutazásával pipálhattam ki a teljes hálózatot.Az osztrák építészek által tervezett Szlovák Nemzeti Színház épülete (ünnepélyes megnyitó előadása Erkel Bánk Bánja volt, hogy tudjuk azért hol járunk...) jelentősen szebb hátteret nyújt mint a Dell irodaháza.A főpályaudvartól a 2, 3, 8-as viszolnyat középen folytatja útját majd balra tart a 13-as jobbra a sétálóutca felé. Első képem amin K2-esek láthatóak, igaz már új kinézetű, felújított állapotukban.Mivel az időrendiségem nem teljesen tartom nyugodtan jöhet ez a T3SUCS páros a Kapucinus utca megállóból a vár alatti alagút felé tartva kapat egy kis emelkedőn.
Szerettem volna Skoda-Irisbus 25Tr-t is fotózni, de se fent Kuklovskán de Molecova végállomáson nem sikerült, köztes vonali fotóhoz meg nem volt hangulatom.. 6 darab 25Tr-e van a városnak, ezen a Kuklovská-Molecova, a trolihálózattól elszigetelt 2006-ban, egy lakótelephez felkanyargó troliszakaszon járnak legfőképp' 33-asként és a hosszabb 32-esként, lásd kép. Tapasztalataim szerint a 32-es a főpályaudvarra hol ilyen vacak (TAM 232), hol 25 Tr, ami a táv egy jó részén motorjára hagyatkozik és nem a drótból érkező energiára.

A videón éppen a Molecova utcára visszaérkezvén, kiinduló állomásán ereszti fel szedőjét egy 33-as, a videó leíró szövegében erről részletesebben írtam, rákattintva elővarázsolható az is..7745-ös a vár alatti alagút bejárata előtti ívben (bizonyítandó, hogy ugrálok térben és időben..) és 7835 jó távol a várostól, Komisárky végállomáson.. 13-asként, ami mondjuk igen távol jár innen.Egy T6A5 szerelvény Komisárky végállomás betonbunkere mellett (szinte csak azért, hogy ellensúlyozzam a bejegyzésem T3 dominanciáját) és egy Skoda 15Tr, hogy legyen trolis kép is, pár órával korábban.Az egyre alacsonyabb napsugarak a tél közeledtét jelzik és a fotózásnak is lassan végetvetnek. Astronomická végállomáson egy indulás előtti modernizált K2-es és a hurokban egy teljesen újjáépített T3-as (T3P) és egy hagyományos K2-es.
A főpályaudvar előtti közvilágítás iszonytató sárgás fénye iszonytató sárgás képet eredményez, régi magyar bölcsesség :) de azért itt egy Skoda 14Tr.Meglepődtem, hogy a városban milyen sok Ikarus 400-ast látok.. számosítva: 96 Ik. 435-ös és 44 Ik. 145-ös, valamint szerény 3 Ik. 412-ese van a városnak. A képen nem nehéz rájönni, egy Ik. 435-ös pózol.A végére maradt két gumikerekű, de a zárókép azért mégicsak villamos legyen. 7101, a hajdani 7048-asból lett 1998-ban elsőként modernizált K2-es, vagyis immár K2S. Festése a várost népszerűsíti. Bratislava, Little big ciy.
Persze így egyik nyíltnapon se vettem részt, különcködtem :)

Nincsenek megjegyzések: