2007. december 28., péntek

Szegedi pár óra

Úgy hozta a sors, hogy kósza egykét órára Szegedre keveredtem így az év végén. Nem fotós túra, csak gyors évzáró villamosozgatás. Még útközben az M5-ösön elhaladtunk egy kis buszkaraván mellett. Bukarestbe tartó Mercedes Citaro buszok voltak. Az RATB 2005-ben 500 Citaro-t rendelt a Mercedestől. Idén augusztusban újabb 500-ról írtak alá szerződést, az újabb Citaro II típusra melyekkel 2009-re 1000 új, alacsonypadlós, szóló autóbusza lesz a román fővárosnak. A képen mellesleg egy csuklós, gázhajtású Citaro a Centrum Áruház megállóban a Tisza Lajos körúti közös villamos-busz sávban.A Centrumtól kivillamosoztam Kecskéstelepig, a képen látható KT4-essel. Sajnos a firkák, matricák itt is szép lassan elcsúfítják a belteret és a rossz állapotú pálya se tesz jót a gépnek.. a Tisza Lajos körúti új pályán lehetett igazán érzékelni a nagy zajt és rezonációt amit a hátsó forgóváz generált.. a képen 205-ös deltázás után, a Tarjáni célállomás kiírása előtt..Legutóbbi szegedi tartózkodásom (az SZKT nyíltnap) óta jelentek meg ezek a meglehetősen egyszerű tartalommal bíró utasnevelő A3-as papírok..
(Frissülés: december közepe óta komolyabban van véve a szelektív ajtónyitás, azaz a járművezető csak nyitási engedélyt ad, s a T. utasnak kell a gomb tapizásával a választott ajtót kinyitni. Mivel ez saját kútfőből nem biztos, h gyorsan leesik az embereknek ilyen szép ízlésesen közlik a teendőket :) )
Az egyre csak szürkülő időben (szürke, szürkébb, még szürkébb.. mint megszokhattuk az elmúlt hetekben) még megpróbáltam pár képet lőni, gazdálkodva közben szűkös időkeretemmel.. a Deák Ferenc Gimnázium megállóhelynél lőttem ezt a két képet, utána pedig 818-assal el is mentem a Fonógyári úti 3F végállomásig. Azt azért meg köll említenem, hogy ilyenkor télvíz idején, a fűtetlen Bengáli nem épp' ideális utazási eszköz (jó, igazából soha se az). Még csak azt se lehet mondani itt, hogy a tömeg miatt kicsit megelebbé vállik. Az utolsó 4 megállónyi távon már csak egyedül voltam a villamoson és addigra át is fagytam kicsit..Mivel szinte már egy bejegyzésemből sem maradhat ki a mellékvonal téma.. (alcím, vagy mi)
Anna-kúttól a 911-es pályaszámú T6A2-essel mentem a gyönyörűen felújított szegedi pályaudvarhoz. Itt, az emeleten a pénztárok felé tartva a térség vasúti múltját bemutató kis tárlat fogadja az utazót.Idézek a legutolsó, jövőbe tekintő papírról: "Mit hoz a jövő?
Remélhetőleg nem újabb leépítést. Gyér forgalma miatt az Újszeged-Szőreg-Makó vonal gazdaságtalanul működik, ezért már nem egyszer felmerült bezárásának gondolata.
Hosszú távú megoldást csakis a Szeged-Temesvár vasútvonal teljes rehabilitálása jelenthet. Az érintett települések egyetértenek abban, hogy az eredeti nyomvonalon kell újraindítani a forgalmat a két nagyváros között. Ehhez mindenképp új Tiszahídra van szükség Szegednél. Több erre vonatkozó terv is készült már, de a város vezetése - helyesen - előnyben részesíti a Szegedet északról elkerülő autópálya hídjának megépítését. Így a temesvári vasútvonal újraindítása leghamarabb az Európai Únió 2014-ben kezdődő költségvetési ciklusában várható."
A régi vonalról ez a kép volt látható:
Végére is értem rövid szegedi villamosozásom történetének, vagyis utaztam még 908-on és zárásként a 821-es Bengálin, de ez meg kit érdekel? :) Valószínűleg idei utolsó bejegyzésem volt ez, remélem a jövő év egy kis napsütéssel fog kezdődni..

Nincsenek megjegyzések: