2007. december 14., péntek

Flirt 021.

A Flirt motorvonatok nekem mindig is kedvesek lesznek. Bejegyzésem időzítése sem véletlen hiszen pont ma két éve, hogy először utaztam ilyen masinán, igaz akkor a svájci vasutak egy bemutató úton országunkban tartozkodó motorvonaTa repített. Majd idén áprilisban végre a menetrendszerinti elsővel is utazhattam. Képemen pedig a MÁV-Start legújabb Flirtje.. a pályaszám arra enged következtetni, hogy bizony hamarosan itt az első 30 összes példánya...MotorvonaTa.. volt szerencsém kapni megjegyzést az áprilisi bejegyzésem magyarított Flirt betűszavára... úgy hiszem itt az idő, hogy a legbiztosabb forrásból mutassam meg ezen remek, a magyar nyelv szépségét hirdető egymás után szőtt öt szót. Fürge, Légykönnyű... a szöveg egy általam még a két évvel ezelőtti utazásomkor szerzett Stadler féle szórólapról származik :)Talán érdekes lehet ez a látványterv is, mely ugyanazon a szórólapon látható. Ekkor szembesülhetett az ember azzal, hogy a MÁV szakít a megszokott színösszeállításon, miszerint a villamos motorvonatok a szürke-kék-sárga színeket viselik magukon. A piros színvilág a dízel gépeké, lásd akár a Bz motorkocsikat vagy a Siemens Desiro motorvonatokat.Nem tudom ez a látványterv honnan került számítógépem memóriájába.. lényeg, hogy ezen körülbelül az látható mi lett volna ha marad a megszokott színösszeállítás. Persze ahogy a Stadler 2005-ös látványterve se a végleges képet mutatja ez is csak tájékoztató jellegű...Úgy hiszem annak viszont maximálisan örülhetünk, hogy a beltere nem ilyen lett a mi Flirjeinknek... összehasonlításul, zárásként a valóság. Bejegyzésem végére is értem. Flirtjeinket az új menetrenddel főként az 1-es fővonalon Budapest-Komárom-Győr között lehet megtalálni, a 30-as vonalon csak a martonvásári vonatokon maradtak, de a 40-esen is maradt mutatóba Flirt. Az aktuális forda HáBé-nál.

Ráadásként: A gyimesbükki őrház.. az Indóházban is megjelent felhívás másodblogomban, pár erdélyi képpel.

Nincsenek megjegyzések: