2007. október 25., csütörtök

ARC 187 Csepelen, 2006

A magyar autóbuszgyártás nagyja az Ikarus a megváltozott piaci helyzetben a rendszerváltás után már nem tudott sokáig megmaradni. Utolsó fejlesztéseit az alacsonypadlós 412-es 417-es szériát nem tudta jelentősebb számban értékesíteni. A hajdan az Ikarusból kivált mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár ( rövieden Ikarus EAG) tulajdonosa, az Irisbus pedig végképp lemondott a cégről. A nagymúltú mátyásföldi Ikarus telep helyén valószínűleg lakópark fog épülni, az EAG pedig végelszámolással megszűnik. Az Irisbustól visszavárásolt Ikarusbus Széles kezében pedig.. még nem tudni, hogy fog boldogulni.

Azonban mint most a pestiek is tapasztalhatják a két sárgaság által: létezik az Ikarus után is buszgyártás az országban. A győri Kravtex, a székesfehérvári Alfabusz, a debreceni MJT (mely talán kevesen tudják, de emeletes buszokat szállított Törökországba) mellett 2006-ban megjelent egy új magyar busz a szigethalmi Auto Rad Controlle Kft. és a szombathelyi Vasi Volán együttműködésében. Ez az ARC 187.01 melynek második példánya 2006 nyarától október végéig megjárt több magyar volántársaságot, kerek egy éve pedig a Volánbusz tesztelte Csepelről induló járatain. Ezekkel a buszokkal Szombathelyen találkozhat az ember, de második szériás ARC csuklós Debrecenben is közlekedik. Idén pedig bemutatkozott az ARC 134.01 jelzésű alacsonypadlós szóló autóbusz is.

Nincsenek megjegyzések: