2007. október 29., hétfő

Újra mellékvonalon

Jó, jó.. aki már járt itt régebben találhat esztergomi bejegyzést, de mit tegyek. Már maga a Kom-Esz megye és a Vértes Volán erős hátszéllel indul nálam, így ismét visszatértem. Egomig most egy kevésbé szokványos eljutási lehetőséget választottam. A Széna térről indultam, pusztán azért mert tudtam, hogy ez Vérteses busz lesz. Az is lett, egy Ik. EAG 395.55-ös. Piliscsabáig a megszokott útvonal, onnan letért Tinnye, Úny, Sárisáp, Tokod útirányra. Így vagy 20 kilóméterrel hosszabb, de legalább volt valami új is.

Nem a legjobb kép, de ez volt a gépem. Jellemzően nem volt túl sok utas és azok egy jórésze is névről ismerte a vezért.. teljesárú menetjegyet egy ember váltott, Dorog-Egom távon, amúgy 50-90%-os kedvezmények röpködtek. Örültem viszont a gumipókkal a poroltóhoz erőssített műanyag kukának és annak, hogy szólt a rádió.. ez a két dolog valahogy annyira Vérteses nekem :)
 Két szokványos Egom buszvégi kép. Egy elő-elő kerülő mániám a Volánbuszos Volvo 7700 és egy Ikarus C56-os. Egyébb mániákusok azért találhatnak trilexes 250/256-osokat is, még. A nyitó képecském a leginkább túldíszített 256-os :)

Bóklásztam egy jót a városban, aztán siettem is ki a vasútállomáshoz ahol csak pár percen múlt, hogy ne késsem le a vonatom. A vonatom mely Esztergom és Komárom között 'röpített' egy olyan vonalon megy mely végét járja a személyszállítás tekintetében. Azt kell mondjam ott, a Duna mentén sokkal jobb szolgáltatást nyújt a Vértes mint a vasút, rádaásul Egomban a busz még közelebb is van a belvároshoz... vonatomon egyébként alig voltak, Lábatlan után végképp csak pár fő, ehhez még hozzájött vagy 20 perc késés amit Tokodnál a szembejövő vonat miatt szedtünk össze a keresztnél.

A vonal egyébként hangulatos a Duna mentén, a videó egy kis hangulatot visszaad a Bzmot mocskos ablakán keresztül. Az ipari létesítmények és az esztergomi Suzuki a teherforgalmat biztosítani látszik a jövőben.
Komáromnál szépen megfogtak minket, végül 15:12 helyett 15:37-re érkeztünk, jelzőnél ácsorgásunk közben került mellénk ez a gép amit a Bz ablakából próbáltam fotózni. Kis kutakodás után meg is találtam miféle szerkezet: a DB 212-es szériájának tagja (jó.. ez látszik az oldalán). 1958 és 9165 között 371 darab ilyen gép készült, komolyabb selejtezésük a '90-es években kezdődött. A gép a győri Logistik Center Hungária Kft. állományába tartozik amely cég több (ex)DB-s mozdonyt is üzemeltet.Komárom. A szürkeség már nagyon nem kedvezett itt a fotózásnak és a késés miatt kicsit sietősebben is kellett átszállnom másik vonatomra. Folytatásként ugyanis Székesfehérvárra mentem az 5-ös vonalon, mert az eddig még hiányzott bejárt vonalaim közül. Kicsit unalmas is volt, mivel az 1-es vonal terelőútjaként él (lásd a februári szőnyi baleset, akkor is voltak erre terelve vonatok) a pálya jónak mondható, a Bz megy ahogy csak bír. Egyébként itt se volt aztán túl sok utas és a GKM szerint a közforgalmú személyszállítás fenntartása nem indokolt a vonalon. Kicsit körbenéztem most náluk: az Egom-Komárom távon a busszal utazókat 50%-ra teszik, a kocsival közlekedőket 45-re a vonatnak csak 2%-ot adnak, az ötös vonal esetében is 2%-ot mondanak a vasútnak. A GKM adataiba gondolom bele lehet kötni így-úgy, hiszen egyértelműen a vasútvonalak 'bezárása' mellett lobbiznak, de alapvetően sajnos igaz, hogy tényleg elég gyér ezen vonatok kihasználtsága.
 Székesfehérvárra a 325-ös Bzvel, vagyis a pótban (507) hátul a 'panoráma ablaknál' utazva érkeztem.

Fehérvár '52-ben szocreál stílusban újjáépített állomása egyébként megér egy kis nézelődést. A vágányok felé néző homlokzaton ez a 'díszes' ablak néz az utasok felé, de az előcsarnok két faliképe is nagyvalószínűséggel olyan részlet amin a mindennapokban csak átsiklik az utazó.
A végére Pestig tartó személyvonatom, a 018-as Giganttal, szakadt By kocsikkal. Nem sikerült Flirttel vitt vonatot kifognom, retróztam..


Nincsenek megjegyzések: