2007. március 18., vasárnap

Nyírvidéki hétvége 2007.03.16-18.

Március 3 után ismét Nyíregyházára vitt utam, ezúttal egy kis családi hétvégét töltöttem a Nyírségben. A 17-ei napot a Nyírvidéki Kisvasútnak szenteltem, a hétvége csúcspontja ez a nap volt :) Képes beszámolóm azonban a buszokkal kezdem, hiszen Nyíregyházán egészen szokatlan buszparkot sikerült létrehoznia a Szabolcs Volánnak.

Kezdetnek: Autosan A1012T, gyári becenevén: "Orzel". 12 méteres, elővárosi kivitelű busz. Az Autosan egy lengyel cég, nekem meg vannak emlékeim 2005-ös lengyelországi táborozásomról, mikor a tábor buszával hajtottunk a lengyel utakon... egy akkori (nem saját) képet linkelek is arról, amelyikkel utaztam. Ide pedig egy 2006 szeptemberi krakkói kapásom teszem :)

Folytatásként egy újabb lengyel cég busza. Solaris Urbino 12. A típus troli változata Pesten is megtalálható.

És pusztán érdekességképp (még az árnyákból se engedem ki..) Iveco Kapena midibusz, ami a rugalmas tömegközlekedés címszó alatt közlekedik.. gyorsan rá is kerestem a neten a pontos típusra: Cacciamali 65C15 'Urbanino' és meglepetésemre a Kapena is lengyel :)

Vátsunk: Nyírvidéki Kisvasút, Nyíregyháza-Dombrád ill. Nyíregyháza-Balsa. A két vonal Herminatanyáig halad közösen, ez 23 kilométer. Utána jön a 28 kilométeres dombrádi vonal, mely tavaly volt 100 éves és a balsai 16 kilométeres. Utamat Nyíregyházán 8:25-kor kezdtem meglepetésemre tömött vonaton, de következő megállónál a Vásártértnél a hatalmas tömeg eltűnt. Kezdetnek Dombrádig utaztam, ahol sajnos nem volt időm végignézni a szabadtéri jármű kiállítást...

Az utolsó képen a mozdony körüljár, átáll az egy száll Ba-w kocsi túloldalára, hogy indulhasson vissza Herminatanyára. A következő képek már ott készültek a vonatok rendezgetésekor.. valamint fényképezőm elé került egy kis sárga pályafenntartási szerelvény is :)

Mire Balsára értünk jól besötétedett és elkezdett fújni a szél, ennek ellenére kisétáltam a Balsa-Tiszapart tényleges végállomásra, ahol a vonal hajdani folytatását is megnéztem. A háborúig ugyanis összekapcsolódott a Nyírvidéki Kisvasút és a Bodrogközi Gazdasági Vasút a balsai Tisza hídnak köszönhetően. Így lehettek Nyíregyháza-Sárospatak(!!) járatok is.

A harmadik képen már a Balsa-Balsa-Tiszapart közti áprilistól szeptemberig használt pályaszakasz látható az utolsó ív előtt... A rossz időben való sétálgatás után jól esett egy kis szenet rakni a személykocsi kályhájába.. :) és ezután a túra után furcsa volt ma IC-vel haza jönni Pestre...

Nincsenek megjegyzések: