2007. március 1., csütörtök

Még nyitva a kapu.. 27-es vonal

Persze ez a kapu még később is marad, hiszen Lepsény állomás mint a Balaton déli partjának előjelzője (csak a következő állomás, B.aliga éri el a vizet) továbbra is megmarad, de a Lepsény-Veszprém (27.) vonal már csak szombatig szállítja az utazóközönséget. Éppen ezért, az idő szűkössége miatt rendhagyó módon mára, csütörtökre került 246 kilométeres 27-es vonali túrám. 13:45-kor indultam a Déli pályaudvarról, német eredetű ún. halberstadti kocsikból álló szerelvényemmel.Lepsényben mindösszesen ez a remot Dácsia fogadott... magyarán szólva új motorral ellátott(remotorizált) ...a Dácsia pedig a sorozat (M47) beceneve romániai származása és a típus kezdeti megbízhatatlansága nyomán.Vonatom megérkezéséig még mindig volt pár perc, kihasználtam :) gondoltam itt az ideje egy kis nyelvleckének.. Ha esetleg ciril betűt nem tudsz olvasni, még megadja az esélyt, hogy lehetsz kelet, illetve akár nyugat német is. Más út nincs.....esetleg az állomásfőnök segíthet ha ráér :)Időközben szerencsére megérkezett Bzmot 339, vele utazhattam Veszprémig. A kép a szokásos. Utas csak pár fő, két vasútbaráttal megerősítve... a pálya valahol egészen jó állapotú, máshol meg csak rohadnak a talpfák. Lepsényi kéregjegyemmel a pénztárcámban, megszokott helyemen a Bz-n ;) azért élveztem az utazást.A következő fotómegálló (vonatkeresztre várakozás) Hajmáskér volt. Innentől már a 20-as vonal, drót alatt..Veszprémbe érve a hegyek fölött lebukó nap utolsó sugarai sajnos már nem szolgáltattak elegendő fényt a fotózáshoz. Mindenesetre az üzemanyag kútnál ácsorgó M41 2105 és remot társa azért még ide kerül. Egyrészt mert Veszprémben évek óta nem voltam, igaz most is csak pár méterrel hagytam el a peront.. másrészt mert a háttérben lévő 2329-es remot Csörgő az egyik legújabb tagja a flottának. Január óta koptatja a síneket megújult formájában.A végére egy a Déliben, az ütközőbakot állvanyként használva készült kép a V43-as sorozat egyik elsők között elkészült példányával. Este hét után pár perccel..

Nincsenek megjegyzések: