2011. május 16., hétfő

A legrövidebb metróvonal - U55

Az U55-ös Berlin legújabb metróvonala, valamint jelenleg még a legrövidebb is. A Főpályaudvar és a Brandenburgi kapu közti 1,8 kilométeres távon közlekedik, egy köztes megállóval (Bundestag). 2009 augusztus 8-án adták át a forgalomnak ezt a rövidke vonalat. Számozása sejteti, hogy köze van a kelet-berlini U5-ös vonalhoz. Az Alexanderplatz és a Brandenburgi kapu közti szakaszon, az Unter den Linden sugárút és a Múzeum-sziget alatt most épül a két vonal összeköttetése, ami azonban nem jár a környék teljes használhatatlanná tételével.. Az U55-ös vonal története az Építős blogon olvasható.

A Főpályaudvari megálló felülnézetből. A falakon Berlin jelentősebb, részben egykoron volt pályaudvarainak képei. A jobb oldalon látható peron nincs használatban, korláttal van elkerítve.. A képen a rövidke vonal egyetlen, mindössze kétkocsis szerelvénye látható. 10 perces követéssel követi saját magát :) Az út csak 2-3 perc, így még irányváltással együtt is kényelmesen tartható a menetrend. Mivel jelenleg még nincs összeköttetésben a vonal egyik metróvonallal se a képen látható szerelvény közúton érkezett és daruval emeleték be..

Ilyen egy 1981-ben gyártottF(79) kocsi beltere. Berlinben jellemzően a korai építésű vonalakon keskeny profilú (kleinprofil) kocsik járnak, míg az újabb vonalakat már a szélesebb (grossprofil) metrók uralják. Ennek megfelelően hiába vannak egymáshoz nagyon hasonló típusok, szélességük alapján mégis további típusokra oszlanak. Ha olyan képet lát az ember ahol hosszanti ülések vannak az ablakok alatt akkor keskeny profilú vonalon készült a kép. Itt egyértelműen nem azt látjuk :)

Következő megállónk a Bundestag, megérkeztünk az ország közigazgatási központjához. A vonalat talányosan sokszor csak Kancellármetrónak (Kanzler-U-Bahn) emlegetik a szomszédos képviselői irodaháznak és kancellária hivatalnak hála. A képen jól látszik, nem tolonganak az utasok a peronon. A lejárat mozgólépcsője sem működött.

Ezen a képemen látszik legjobban, hogy a nem használt vágány mentén korlát húzódik. Nem hagyták kétségek közül az embereket, hogy hova érkezik a vonat, bár mókásan hat a rövidke szerelvény a hosszú peron mellett. Az egyébként szürke állomás hangulatát az oszlopokat körülölelő természetes fény dobja fel egy kicsit.

Megérkeztünk a Brandenburgi kapuhoz, itt kezdődik az Unter den Linden. Az itteni S-Bahn megállót egészen ezen vonal átadásáig így hívták. Később az U6-os jelenlegi Französische megállóját is elérő U5-ös megálló kapja ezt a nevet. Addig is azonban ezen rövidke szakaszon közlekedik az ötvenötös metró.

Nincsenek megjegyzések: