2011. május 27., péntek

HÉV mentén

"Batthyány tér állomásig közlekedő vonat érkezik a második vágányra. A vágány mellett tessék vigyázni!"
Közli kurtán a forgalmista a hangosban, megadja a szabadot a kamudominón és indulhat a zöld kígyó.. Néhány berlini bejegyzéssel még adós vagyok, de most úgy látszik elkapott a HÉV. Talán csak ellentételezni próbálom, hogy az elmúlt években szinte soha nem foglalkoztam a BKV zöld-fehér vonataival, igazából ez a bejegyzés se róluk szól igazából, de legalább már megemlítődnek :)

Pár méterrel arrébb, az állomás melletti téren található a pomázi buszállomás. Április egytől, 2016 végéig új cég buszai látják el a környék forgalmát. Habár az elmúlt hónapokban többször is arról lehetett hallani, hogy a Volánnál a lejáró alvállalkozásba adott vonalcsoportokat nem tendereztetik újra, Pomázon mégis ez történt. A Homm Kft. nyolc Mercedes Citaro busszal vette fel a forgalmat.

A háttér kb. passzol, mégis egészen ferdén áll.. sebaj. A Weekendbus Zrt. busza a szentendrei HÉV végállomással a háttérben. A mostani alvállalkozási változásokkal sok járatát elvesztette a cég, május negyedikén felmondta a maradék vonalait is. Szentendrén már csak a pismányi járatot üzemeltették, de korábban a Pomázról induló vonalakat is ilyen buszokkal üzemeltették.

A nyolc Citaro távolsági kivitelű, az Ü (Überland) sorozat tagjai, jellegzetességük az első, feles ajtó. Eredetileg Németországban szolgáltak, de ránézésre igen jó állapotban vannak. Ha nem sokat hallunk róluk a közeljövőben az valószínűleg annak a jele lesz, hogy beváltak a napi forgalomban.

Május harmadik hétvégéjén (21-22.) vágányzár volt Batthyány tér és Árpád híd között. Így a HÉV megálló napközben is le volt zárva és pótlóbuszok közlekedtek ezen a távon. A Margit híd felújításával kapcsolatban a közeljövőben várható az ottani megálló felújítása is. Arról, hogy a vonatok eközben miként közlekedjenek jelenleg még több variáció is kering.
Másnap (máj. 23.) az aquincumi elágazásnál történ felsővezeték szakadás miatt, a Békás felé tartó vonatok Árpád híd és a Római fürdő és Csillaghegy közti vágánykapcsolatig helytelenben közlekedtek.

Szentendréről érkező vonat az Árpád hídnál, helytelenben. Filatorigát és Árpád híd között, utóbbitól kb. 350 méterre található egy vágánykapcsolat ami mindezt lehetővé teszi. Az ideiglenes végállomáson egy lepukkant fém bódét kapott a forgalmász, több biztonsági is jelen volt. Kellemetlen mellékszál, hogy párhuzamosan az 1-es villamos Lehel utca - Bécsi út szakaszán is vágányzár volt, így szinte kikerülhetetlen lett a pótlóbuszozás. A második kép ismét Pomáz.
Ez a kép nálam még nem ilyen szétesett pixelhalmaz volt, a feltöltés sajnos nem tett neki jót.. Pedig ezzel szerettem volna átkötni a kevei vonalhoz, ugyanis a hétvégén ott is dolgoztak a pályán. Innen, Pesterzsébet-felsőtől közlekedtek egy vágányon a vonatok a Vágóhídi végállomásig. Ez azonban nem okozott fennakadást, még pótló se kellett, hiszen hétvégén csak fél órás követéssel közlekednek a vonatok, így észre se lehetett venni a forgalomból kizárt vágány hiányát.

Úgy látszik ebben a bejegyzésben már-már elvárás a helytelen vágányon utazás. A szomszédos vágányon az egyik átjárót javítják. Külön szeretném felhívni a figyelmet a két IFA jelenlétére, manapság már kevésbé jellemző, de a BKV-nál nem meglepő :)

Ezen rövidke szakaszt javították. Sajnos a kevei vonal nagyon rossz állapotban van, ez alól a városi szakasz se kivétel. Habár az elmúlt hónapokban több vágányzár is volt, jelentős javulást nem hozott, csak a legkritikusabb szakaszokat javították. A Soroksári úton sok átjáró keresztezi a vágányokat ami fokozott figyelemre kötelezi a járművezetőket.

Zárásként két Van Hool a Vágóhídi végállomás szomszédságában. Ezek a buszok már 2009 ősze óta a BKV kötelékében dolgoznak, nálam mégse szerepeltek még. Brüsszelből érkezett 32 darab, jelenleg 10-11 évesek, de még így is fiatalításként lehetett elkönyvelni érkezésüket, főleg, hogy alacsonypadlós járművekről van szó.


Nincsenek megjegyzések: