2010. május 1., szombat

LÁEV- Papírgyári földcsuszamlás

Miskolc, a Lillafüredi Állami Erdei Vasút végállomása és egy fénysorompóval biztosított átjáró.. eddig semmi különös.

Miközben a vasút mentén ballagtam mozdonykürtre lettem figyelmes, mivel most személyvonat ezen a szakaszon nem közlekedik kissé csodálkoztam.. majd az ívben megjelent ez a nem szokványos összeállítás. Mk48+személykocsi+pőrekocsi. Igaz, ellenfényes a kép, de az ív után a Szinva-patak hídján kigyorsító nem mindennapi összeállítású szerelvény mindenképpen idekívánkozik.

Április 14-én este akkora vihar és esőzés volt Miskolcon, hogy a Diósgyőri Papírgyárnál a domboldal a vasúti töltéssel több helyen is megindult a gyár épületére. A vasúti pálya járhatatlanná vált.

Az anyagi kár igen jelentős, ráadásul pont turistaszezon kezdetén kell, hogy szüneteljen a forgalom..

..egy idő után azonban megoldás született, így másfél héttel a földcsuszamlás után a tűzoltóság a Darufor Kft segítségével több személykocsi és mozdony átköltözött a Papírgyár utáni szakszra. A forgalom a mai napon már megindulhatott, képeim tegnap készültek. Menetrend található a kisvasut.hu oldalon. A helyszín az 1-es busz Majális parki végállomásától pár perc sétára található (igaz én messzebb úton értem el..).

Egészen pontosan ezen gépeket láttam a Papírgyári megállóban (ezen sorrendben, a város felől): 34, 33 (zárt személykocsi), D02-506, D02-504 (Mk48-as mozdony).. majd fentebb: 302, 353, 305, 307, 304, 303, 308, 306 (nyitott személykocsik)

Nincsenek megjegyzések: