Január 27-én este, éjfél tájt érkezett meg az első néhány Alstom metrókocsi... 28-án már be is számoltam róla itt a blogon. Bejegyzésem akkor a mielőbbi Örs vezér téri bemutató reményeivel zártam... nos, erre a mai napig várhattam. Igaz nem az Örsön, hanem a (p)Stadionok állomás harmadik vágányán pillanthattam meg hajnalban (legnagyobb meglepetésemre) a fehér szerelvényt. Az elmúlt majdnem nyolc hónapban sokszor lehetett hallani az új típusról, ám mindig csak késleltető körülményeket. Kezdve azon kérdéstől, hogy egyáltalán elfér-e az alagútban (pontosabban a peronok mellett), fékproblémákon át, hiányzó tűzoltósági felszerelésig sok karakter született róla. Időközben a kötelező próbamenetek lezajlottak, de az engedélyezési eljárás lezárultával, várhatóan decemberben kerülnek a kettes metró vonalára.
Íme a beltér. Ülésből kevesebb van, állóból több. Az ülések első félelmeimmel ellentétben nem lettek kényelmetlenek. Volt szerencsém másfél hete a bécsiek új, V típusú metróihoz.. nos... ott aztán vannak kopogós műanyag ülések, mindenféle szövetborítás nélkül és az új típusú ULF villamosokat is így szerzi már be a város. A szerelvény bécsi Siemens gyártmányú társához hasonlóan teljes hosszában végigjárható, lehet majd nézni miként kanyarog az alagútban..
Ami szemet szúrt az a viszonylag alacsony belmagassága a kocsinak. A csuklóalagútban például alig egypár centiméteren múlott, hogy súrolja a fejem.. de az utastájékoztató kijelzők is kellemetlenséget okozhatnak azon utastársaknak akik néhány centivel magasabbak nálam. Decemberig mindenesetre még van hátra pár hónap, utána vagy három évtizedig pedig úgyse nagyon lesz majd más :)
2010. május: még mindig nem álltak forgalomba, az iho.hu szerint július az aktuális céldátum.
2010. augusztus: az NKH nem adta meg a típusengedélyt, jó eséllyel soha nem utazunk vele..
2010. október: végleges.. bukott az Alstom, új tender várható.
2011. máj: pereskedés, ígérgetés, 43 forgalomból kivont orosz gép az elfüstölések után
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése