2009. január 10., szombat

Kecskemét + KK

Kecskemétre mentem pénteken, de utam nem túl bíztatóan kezdődött. Mivel eddig soha nem utaztam a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét (142 sz.) vasútvonalon úgy döntöttem itt az ideje. Szerencsémre a decemberi menetrend váltás óta ezek a vonatok nem Kőbánya-Kispest állomásról járnak hanem a Nyugatiból indulnak. Gyanútlanul álltam be Zugló vasúton a pénztár előtti sorba. Mint kiderült az előttem álló ideges úr még az előző(!) mizsei vonatot várja, ami a mínusz 10-nél is hidegebb reggelen elég kellemetlen. Némi telefonálás után kiderült, hogy az a vonat mégis Kökiről ment és, hogy jön a vonatunk, de 15 perces késéssel..Lajosmizsén az embert a nagy semmi fogadja. Maga a vonal is elég lepukkant pedig gondolom mint elővárosi vonal lehetne vele utasokat szerezni. Jelenleg rossz pályán ezáltal nem is túl gyorsan, agyon grefitizett mocskos bhv kocsik szaladgálnak a lepukkant állomások, peronok között. Nemrég már ezen utam tudtával jártam Kispest állomáson... akkor még emlegettem, hogy ingavonati közlekedés van, azaz a végállomáson nem kell a mozdonynak körüljárnia, visszafelé a vonat másik végén lévő vezérlőkocsiból kapja a parancsokat. Nos, ez most másképp van. Az összes keresztező vonatnál a mozdony a vezérlőkocsi elé volt csatolva.. Mizsére megérkezésünk után pár perccel a mi mozdonyunkat is lekötötték és szép komótosan kihúzott a semmibe, azaz megkezdte a körüljárást. Ezek szerint a Nyugatiba vitellel megváltoztatták a megszokott rendet(?).A Mizse-Kecskemét szakaszon csak Bz-k járnak. Az állmomáson mint informálódtam már évek óta nincs jegykiadás így a jegyvizsgáló lánynál vettem meg jegyem. Kecskemétig én voltam az egyetlen fizető utas a vonaton, a többi vasutas volt. Kicsit késve indultunk, de mindegy. A szakaszon egyébként napi 4 vonatpár közlekedik, a pálya meglepődésemre egész jó, nem ment rövid úton agyamra a motorkocsi két tengelyének döcögése.Aranyhomok IC indul Szegedre, valamint egy 'Pusztametró' azaz Uzsgyi amit mint látszik is az orrán viselt jelből a Budapesti metróinkat is gyártó orosz cég készített. Úticélja Lakitelken át Szolnok, igaz később indul mert még csak pár perce érkezett.

Kecskeméten most jártam életemben először. A repnapok és az átutazás akár vonattal vagy autóval persze nem ér, mivel kb semmit nem láttam eddig a városból. Az állomás épületét elhagyva meg is lepődtem rendesen, hogy a buszpályaudvar ott van jobbra, hiszen azt eddig is láttam már kocsiból többször is, csak addig nem jutottam el, hogy a park fái mögött ott az állomás. A képen egy Ikarus 415-ös Kecskemét-Lajosmizse viszonylatra táblázva. Gondolom nem egyetlen _fizető_ utassal szokott menni.

Egy felségjelzés nélküli Credo és a szemközti korcsma :)

Úticélom Kecskemét KK állomás volt. Útközben végre láttam a Cifrapalotát aminek tényleg zöld az ablaka, azonban mély benyomást nem tett rám. Szegedi kortársa a Reök szerintem szebb. Visszatérve: mint évnyitó bejegyzésemben említettem hamarosan jön a nagy Kiskőrös-Kecskemét-Kiskunmajsa vonatozás, ennek előfutáraként néztem meg az állomást, mivel a kisvasutazós napon nem lesz annyi időm Kecskeméten, hogy igazán átérezhessem a hely időkapu hangulatát.

GV 3719 rohad, állítólag kiállítási tárgyként.. annak viszont elég lehangoló. A néni pedig a Kiskőrösről (nem kis késéssel) érkezett vonat takarító személyzete :) Ezek után elsétáltam a közeli Kecskemét Alsó Pályaudvarra (mint az épület homlokzata hírdeti) majd vissza a belvárosba és a buszok felé. Egy időre egész ki is melegedtem a nagy sétában, pedig a legmelegebb időszakban is csak mínusz 2-3 fok volt.

Habár a fények szép lassan már semmire sem voltak jók azért egy-két buszos képet még lőttem. Itt egy Helvéciára tartó 3 tengelyes MAN busz. Vajon ez, vagy a napi 3 vonatpár a kisvasúton a szimpatikusabb?

Zárásként pedig egy fehér holló. A debreceni Magyar Járműtechnikai Zrt. (MJT) L83-01D típusú autóbusza. Prototípus jármű, ez az egyetlen készült belőle, nyár óta szolgál a Kunság volánnál (és Helvéciára jár). Ezek tudtával látható, hogy szerencsém volt, hogy láthattam. Hazafelé a vonatom 5 perc késéssel érkezett Szegedről, 22-vel érkezett Zugló vasútállomásra. Mint már ma megtudtam gázolás volt a Városligeti elágazásnál...

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Tiszteletem Közeg Úr! :-)

Névtelen írta...

miert ne:)