2008. december 3., szerda

Kispest vonattal

Kispestről beszéltem, mégis az 50-es villamos Lőrinci végállomásán kezdem. Igen kérem, ez itt egy Ganz csuklós villamos. A paraméterkönyv változása óta a pótós UV-k kiváltása óta itt közlekedő Hannoveri villamosokat ezek a szintén Ganz járgányok váltották.. részben és csak hétköznapokon. Ezek azok a Ganz villamosok amik 2006 nyarán a 42/52-es vonali UV kivonás után kerültek Száva kocsiszín állományába és azóta is az említett vonalakon szolgáltak. A 42/52-es vonalon csak este és hétvégén közlekedtek Hannoveri villamosok, őszig. Azóta teljes üzemidőben a csendesebb német hépek döcögnek az erzsébeti nagyhurokban és a rövidke 42-esen. Ezen rövid felütés után térjünk a témára.Az 50-es villamos Lajosmizsei sorompó megállójánál leszállva kezdhetjük meg utunkat a Kispesti állomás felé. Az állomás a 142-es számú (Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét) vasútvonalon található. A vasúti vágányoktól pár méterre a Hoffher Albert utcai BKV összekötő vágány (42-50) húzódik.. a képen pedig egy M44-es mozdony (Bobó) ácsorog. Kispest állomáson néhány teherkocsi mozgatása a feladata.
Személyvonat érkezett Lajosmizséről.. A mozdony hátul, hiszen a vonalon vezérlőkocsis ingavonatokkal folyik a közlekedés.Pár perc eltéréssel megérkezett Kökiről a mizsei vonat.Zárónak a 42-es villamos egykori végállomása. 2006 szeptemberéig jártak ide, a hurokba a villamosok. A vágányok felszedve (az 50-essel összekötő persze megvan) az egykori tartózkodó pedig pusztul, ahogy kell.
A képek november közepén készültek.

Nincsenek megjegyzések: