2007. április 6., péntek

Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug

Ilyen hosszú és ijesztően német kifejezésekből eredeztethető a MÁV-nál a mai nappal forgalomba állt Flirt motorvonatok neve. Magyarul mondjuk kissé erőltetetten jött ki a mozaikszó: Fürge Légkönnyű Innovatív Regionális motorvonaT. Lényeg a lényeg: ma, 2007.04.06-án 9:50-kor elindult az első, menetrend szerinti forgalomban utasokat szállító Stadler féle motorvonat Dunaújvárosba, miután megkapta a szükséges hatósági engedélyeket.2005 szeptemberében dőlt el véglegesen, hogy a Stadler nyerte a 30(+30) darabos tendert (LINK). Ezek után decemberben 'országjáró ródósra' érkezett a svájci vasutaktól (SBB CFF FFS) egy motorvonat. Én dec. 14-én utaztam vele Székesfehérvárig és vissza. A kép Gárdonyban készült.
Aztán tavaly februárban mégiscsak előkerült a Bombardier tender vesztes Talent motorvonata, 10 darabra kötöttek szerződést. Majd áprilisban be is mutatták a Talentet, de az elnyúló próbák után, csak az idei év februárjában álltak forgalomba.. erről én is beszámoltam akkor.

2006 decemberében meg is érkezett az első 'Delfin', tegnap este pedig már arról értesültem, hogy ma a 4222-es számú személyvonat lesz az első Flirt által vitt vonat. Persze mennem kellett... egészen Dunaújvárosig és vissza :)
Jelentősebb sajtó érdeklődés közepette el is indultunk.. Dunaújvároson az állomás falán még kivehető a vöröscsillag helye.. múlt és jövő, bár mától már a jelenkor része a Flirt :)
Jöjjön egy Gigant, kerüljön kicsit ki a középpontból az újonc, hogy aztán ő zárjon..

Nincsenek megjegyzések: