2007. május 12., szombat

Bp-Egom(Štúrovo)-Tata-Bp

Mária Valéria híd, Esztergom. Kis szünet után ismét jelentkezem. Ezúttal azonban rendhagyó módon buszra szálltam, Árpád híd buszpályaudvaron és úgy érkeztem meg (Dorogon át) Esztergomba. Lényeges, hogy Dorogon át, hiszen ez jelöli azt, hogy nem a Duna kanyarban, Visegrád felől, hanem Solymár, PilisXY irányból.. mindezt egy Volánbuszos Ikarus 280-assal (JGC-139).

Egy átlagos egomi buszpályaudvari kép... ami után már indultam is Párkány felé. A határnál személyi villantás és ott is vagyok.. ott, hol a Karosák veszik át a főszerepet. Jöjjön pár kép:

Az utóbbi képnél egy pillanatra álljunk is meg... ez a busz és még néhány társa ugyanis átjár a határon és a dorogi Sanyo gyárból/ba hordja a munkásokat.

Ennek a busznak az elektromos kijelzőjének frissítési ideje miatt, csak részben láthatjuk mi is az útirány, persze szabadszemmel rendesen látható :)

Térjünk vissza Esztergomba és induljunk el Tata felé. Egy városi kivitelű tatabányai Ikarus 415-össel aminek rendszámát elfelejtettem feljegyezni... azt viszont nem felejthetem, hogy a sofőr úr nem volt a helyzet magaslatán és némi gondjai voltak azzal, hogy a gyorsjáratnak hol is kéne megállnia..

Tata. Életem első 14 éve köt ehez a városhoz, most azonban csak egy gyors látogatásra érkeztem ide, melynek keretében tettem egy próbakört a városban nem olyan rég megjelent Credo BN12-es típusú busszal. (Bővebben a Credo típusról: credobusz.fw.hu) Emlékeimben a kisebb BC9,5 élt ami első körben kezdte kiszorítani a tatai 260-as Ikarusokat, de azt kell mondanom, hogy a kilenc és felesekhez képest ez a busz egy kellemes csalódás volt.Tatán még egy Setra és egy Volvo 7700-as buszon lepődtem meg, de erre magyarázatot kaptam itt: Volvo és Setra autóbuszok álltak üzembe a Vértes Volánnál. Képem már Tatabányán az autóbusz állomáson készült, rajta a Credo első csuklós, alacsonypadlós típusa a BN18. És a változatosság kedvéért.. a Déli pályaudvarig egy IC11-es Credoval utaztam. Róla képet inkább nem teszek, addigra már eléggé beborult Tatabányán..

Nincsenek megjegyzések: