2014. április 27., vasárnap

Volánbusz mint a BKK szolgáltatója

Április 26. egy új korszak kezdete a fővárosi agglomerációs buszközlekedés történelmében, ezen a napon kezdte meg ugyanis a Volánbusz Zrt. az utasszállítást a Pécelre közlekedő 169E (éjszaka pedig a 956-os) viszonylaton. Összesen 150 új, alacsonypadlós busz áll forgalomba, így a tavaly megjelent, a VT-Arriva által üzemeltetett 150 Mercedes Citaroval együtt már 300 új busz javítja a BKK által szervezett fővárosi tömegközlekedés színvonalát. A BKV mint szolgáltató így egyre több vonalról szorul ki részben, illetve az agglomerációs járatokon teljesen. A 106 darab szóló MAN A21 Lion’s City és a 61 darab csuklós Rába-Volvo 7900 busz a következő hónapokban fokozatosan veszi át a várost elhagyó vonalakat. A darabszámok ellent mondanak a fentebb említett 150-nek, de a tervezett kocsikiadáshoz a vizsgálatok, javítások, meghibásodások és esetleges balesetek miatt szükségesek ezek a darabszámok. A lengyel gyártású Volvók Rába mivoltára most nem térnék ki.. A kép egyébként a péceli debütálás estéjén készült, az Etele téri Volán pályaudvaron, ahol gyakran látok egy-egy példányt a még bejáratós buszokból.

 
Két alacsonypadlós BKV-s busz. Egy Ikarus 412-es és egy Mercedes Citaro. Az Ikarus finoman fogalmazva is kevéssé jól sikerült típusa '95-ben, a Mercedes világhódító buszai '97-ben jelentek meg. A bilikék Citaro két éve, még eredeti frankfurti színeiben jelent meg Kőbányán a 28-37V viszonylaton egy vágányzár idején. A közös a két buszban, hogy mindkettő egy olyan agglomerációs vonalon (240E, 63) járt a kép készítésekor, melyet nemsokára a Volánbusz fog átvenni.

Nincsenek megjegyzések: