Habár a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalt éppen most csinálja ki a politika, idén is megrendezésre került a Kulturális Örökség Napjai névre hallgató, európai kezdeményezésre létrejött rendezvény. A KÖN keretében minden év szeptemberének harmadik hétvégéjén több tucatnyi épület nyitja ki kapuit az érdeklődők előtt. A BKV részéről az elmúlt években Ferencváros kocsiszín szolgáltatta a villamosos helyszínt, idén azonban a 100 éves Kelenföldi remíz várta a látogatókat. Nyitóképemen a 611-es pályaszámú nosztalgiavillamos indul a városba. Az Ikarus 180-as sajnos évek óta nem szállít utasokat, pedig öt éve még utaztam vele. A közelmúltban csak kiállítással haknizott.
A rendezvény két napos volt, én viszont csak vasárnap értem rá, mikor is a napot a Batthyány téren kezdtem. 9:55-re volt ugyanis meghirdetve nosztalgia indulás a kocsiszín felé. Mivel stílusosan akartam érkezni és sejtettem, hogy a korai időpontnak hála még nem lesznek rajta türelmesen vártam, hogy megérkezzen. A 41-es vonal gépe stílusosan a 1441-es pályaszámú Ganz csuklós mellette :)
Az udvaron egy korszerűsített Tatra, egy Hannoveri a debrecenből hazatért Bengáli és egy UV szerelvény ácsorgott, főképpen a gyerekek nagy örömére, hiszen ilyenkor a pályacsengő nyomása és az ajtók nyitása/csukása elmaradhatatlan programpontok :) Szombaton Combino is állt az udvaron..
A hóseprő csak az udvar végén kapott helyet a kocsiszín autentikus lakói közt. Az UV az előző képeken még 49-es Berlini tér és Kelenföldi pályaudvar viszonylattal, kicsit később Zugló-Kelenföld táblát kapott, ami második-harmadik képemen még a 436-os favázason volt.
Meg lehetett nézni a Ganzokat alulról, fölülről amit most inkább kihagytam.. a VTTE tablói pedig SzabóZ úr szakmai kalauzolásával elevenítették fel a kocsiszín és környezetének történelmét. A VTTE szokásához híven elég jelentős személyzettel vett részt a rendezvény szervezésében, lebonyolításában. Nem mehetek el szó nélkül a csarnok lámpái és tetőszerkezete mellett se, nekem nagyon bejöttek :) A jobb sarokban a mosóvágány üvegfala látszik.
A tablókon és a mosóvágányon túl villamos terepasztal várta az érdeklődőket. Az arányosan kicsinyített világ vágányhálózatán az egyik legjellemzőbb típus a Hannoveri volt. A sok részből összeálló modul terepasztalon jól meg lehetett hajtani őket.
A kék pólós, nem kis termetű jóember egy időben sorra ontotta a szépen sorba állított járművekről készült telephelyi fotóit, most valami hasonlón ügyködött, csak éppen terepasztal kocsiszínjének vágányzatára gyűjtötte a különböző színű TW6000-es tujákat.
Később az UV és a Bengáli is szállított még utasokat, én azonban az már nem vártam meg. Hazafelé egy forgalmi 49-es villamossal indultam el, majd a Bertalan Lajos utcánál (az átnevezési hullámnak hála ma már: Gárdonyi tér) azonban leszálltam mert kiszúrtam a Gellértről induló barna fakockát. Vele búcsúzom..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése