2008. december 9., kedd

Hannoveri siklás

Egy majdnem szokványos tél eleji Mexikói úti életkép. A nyitott ajtók és az üres vezetőfülke talán csak második ránézésre tűnnek fel.

Ugyanaz, más szemszögből. Bejött a képbe 1554... és ott is maradt.

Ezen képen látszik, hogy a forgóváz hol végezte. A műszaki mentés előkészítése ekkor kezdődött meg.

Megkezdődött az emelés...

A villamos fokozatosan egyre közelebb kerül a sínpárhoz.

A technika... LUKAS hidraulikus emelő és léptető kezelőszerve.

A mentés vége felé érkeztünk, már majdnem sínen a földönfutóvá lett forgóváz. Pusztán a történelmi pontosság kedvéért egy cikk: Kisiklott egy villamos Zuglóban. Ez a nap egyébként kis túlzással a siklások napja volt, hiszen reggel Miskolcon, a vasgyári hurokban siklott egy (ex)bécsi kocsi.

A siklásnyom.

Az esemény elhárítása után 1521 érkezett elsőként a helyszínre. A kép előterében látszik, hogy történt egy második siklás is, ezek a felénk tartó nyomok.

A második siklás áldozata 1515 volt, azonban mire a helyszínre értem már így találtam. Később helytelen irányban távozott a Nagy Lajos király útja felé.

Ha a nyitókép után ez következett volna, nyilván nem lett volna bejegyzés se.. minden rendben. 1554 saját lábán távozott, a forgalom helyreállt lassan. Az ívben mostantól 5 km/h sebességkorlátozás.


Egy kis videót is összeállítottam a mentés folyamatáról. A minősége nem a legjobb, a jútyúb rontott is rajta, de látható miként működik a LUKAS gépezet.

Nincsenek megjegyzések: