Istvántelek Pest egy városrésze mely meghatározó részén a MÁV egykor rendkívül fontos járműjavítója helyezkedik el. Helyileg ez a sokak által ismert Vasúttörténeti Parktól északra található, saját vasúti megállója is van a váci vasútvonalon.. meglepően Istvántelek néven :) Jelenleg is itt készítik fel a gőzmozdonyokat szerepléseikre valamint itt található a BDV (Ganz) és Talent motorvonatok karbantartó bázisa is.
Látogatásomkor éppen itt újult meg a V42 527-es mozdony. Az utóbbi hónapokban már több vonat élén volt látható, mint az egyetlen működőképes Leó. Sok társa fűtőgépként szolgál különféle állomásokon, így például a Déli pályaudvaron tekinthető meg két társa.
Egy iparvasúti M43-as mozdony, A29 037 és a sokáig a Bécsi úton található V60.003. Ez a mozdony 1983 óta a Budapesti Műszaki Főiskola Kandó Kálmán Villamosmérnőki karának épülete előtt volt megtalálható, a sorozat egyetlen megmaradt példánya. Immár több mint egy éve nem ott található, hiszen 2007. október 15-én szállították el onnan. Azóta helyén, az országban elsőként egy V43-as (szobor)mozdony található. Ami kicsit talán furcsa, hiszen a V43-as sorozat még ma is a legmeghatározóbb típus a MÁV-nál.
Az M38-as sorozat összesen csak 7 példányban készült. Ezek egyike, az iparvasúti pályaszámú A24 003.
Ha még ennyi se volt elég, hogy érzékeltessem mennyi érdekesség található itt.. íme, az utolsó magyar gőzmozdony. 1907 és 1959 között 596 darab készült ebből a kis mellékvonali mozdonyból.
A tényleges műhely részen mindenfelé gőzmozdony kazánok, forgóvázak, alkatrészek. Valamint: Lenin él :)
(folyt. köv.: 2008.11.17.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése