2007. szeptember 19., szerda

Bartók: villamosok és villamospótlók

Hozott bizony változást ez az új időszak. Szabadság híd lezárva, megjelentek a Budát átszelő járatok (18,56) de, hogy ne maradjon kapcsolat nélkül a Kiskörút és a Deák tér beindult a villamospótlós időszak. (Közben engedtessék meg egy kis morgás, a bkv.hu-n a főoldali 4esmetró alatt futó "Közlekedési változások a 4-es metró építésének idején" pont alatt még mindig a 2006. augusztusától érvényben lévő forgalmi rendet ismerhetjük meg, az aktuális helyett.. ) Szóval: 47-49V Deák tér - Etele tér és 149V a Deák tér - Petőfi híd - Kosztolányi D. tér - Erzsébet híd - Deák tér útvonalon, a Vásárcsarnok érintésével.A 47-49V-t részben a Nógrád Volán adja alvállalkozásban, genfi (+ salgótarjáni és dunaújvárosi kölcsön gépekkel) Volvo 7000A típussal, (KVW rendszám) de megjelentek már az először Göteborgban, majd Stockholmban szolgáló Volvo 5000-esek is (KWY, KWZ). A genfi és göteborgi gépeknél meg kell még említenem, hogy a székesfehérvári Alfabusz közvetítésével kerültek ide, ők végeztek rajtuk pár módosítást, az ötezresek péládul eredetileg csak 3 ajtós kivitleben készültek, a negyedik már házilagos.. mindenesetre ezekkel a gépeken azért lehet hiábákat találni, nem hozzáértőként főleg az esztétikai kivetnivalókat tudnám sorolni..Szóval pár mostanság megszokott kép, ICS 19-es (lassan egy éve) és Volvok, de azért akad 280-as Ik. is a vonalra, egy genfi gép és a tavaly hol Hungáriás hol Ferencvárosi, manapság Kelenföldi 1450-es egy ötezressel.Újabban akad 41A (Batthyány tér - Forgalmi u.) viszonylat is, amit az alapjárathoz hasonlóan, mivel Budafok szín Tátrás kocsiszín lett Kelenföld ad.

Nincsenek megjegyzések: