2007. február 19., hétfő

Kiskunsági döcögő

Avagy a folytatásos útibeszámoló blogbejegyzéseim harmadik mellékvonali túrája.
A vonatom most is a Nyugatiból, ezúttal 6:50-kor indult. Útitársam egy index.hu-s fórumos ismerősöm volt, de később lettünk többen is :) Ceglédig szépen sütött a nap, utána sajnos végig borongós szürkeség jellemezte a nap hátralevő részét. Következő útitársainkkal Kecskeméten, a 178-as Bz-n találkoztunk össze. Tehát kezdetnek a 152-es vonal volt terítéken:Fülöpszállásról aztán, eredeti tervünktől eltérve, végül mi is Kunszentmiklós-Tass felé indultunk el. És következett a 152-es vonal. Jöttek a megállók.. például az utolsó három: Állampuszta, Harta és a vonal végpontja Dunapataj:Említettem is, képesítem is. Dunapatajig bizony már összegyűlt egy kis vasútbarát banda, úgy a fele itt készíti fényképeit :
Patajról busszal mentünk tovább Kalocsára, ahol a honvédségi iparvágány egy részét is bejártuk. Aztán Kalocsa állomás előtt ezt a szép Ikarust (256?) sikerült megörökítenem. Patajról egy testvérével, ADV-234-sel érkeztünk a városba. Az Kalocsa állomás területén áll egy régi rozsdás ABy mot, ex-vésztői motorkocsi, de az állomás inkább díszes népi motívumaival és kéregjegy kiadásával marad meg emlékezetemben. Az állomás tehervágányain 70 darab kukoricával megrakott teherkocsi állt... Kiskőrösig a 153-as vonalon a 285-ös Bz vitt minket, szinte csak a vasútbarátokat. Ferencvárosba 17:20-ra érkeztünk meg...
A 14 mellékvonalon március 3-ig marad a személyforgalom. Addig még vár rám pár kilométer...

Nincsenek megjegyzések: