2007. február 12., hétfő

Újra döcög a Bzmot (Diósjenő-Romhány)

Jó utat! :)
Egy újabb hétvége, egy újabb út. Most épp' a 76-os számú vonalon, szombaton. A Diósjenő - Romhány vonal a maga 17,1 kilóméterével és 50 perces menetidejével mondanom sem kell, megszűnő vonal.Utamat 7:55-kor kezdtem a Nyugati pályaudvaron, ahonnan 25 perc alatt zónázóval már Vácott is voltam, majd tömött Bz+pót+pót szerelvénnyel folytattam utamat Diósjenőig. Onnan köszönhetően egy túrista csoportnak elég tömve volt a Bz a kis mellékvonalon, nélkülük alig lett volna utas. A második képen látszanak is (az első kép később készült, a vonat visszaindulása előtti majd' egy órás veszteglés alatt).Mivel volt időm bőven kezdenem kellett valamit magammal. Az állomás kis mérlegházában még egy 1981-es Esti Hírpalot is találtam. Érdemes megnézni a képet kinagyítva (él ez a többire is) úgy jobban látszik, hogy a Nyugati (Marx) téri felüljáró építése körüli botrány a téma.Itt találtam meg az állomás egykori névtábláját is, manapság egy egyszerű kék, sárga betűs fém tábla van az épületen... Az állomás kihúzó vágányának végében, a vonal végét jelző földkúp előtt egy agyagos teherkocsi állt, valamint az állomás területén 3 kocsiba az erdészet rakodott fát. A teherforgalom szóval marad. A végállomás melletti csempegyár és a Nógrádi Erdőkémia üzeme út közben, biztosítja neki a forgalmat.A jövőről: a Nógrád Volán a vonal átvételét a megszűnő állomásokon természetesen meghirdette. Teszik mindezt az "Új autóbuszjárat!" felkiáltással és csináltak hozzá rengeteg új megállót ahol utas úgy se lesz, de jól mutat. Visszafelé indultam a vonal törzskocsijával a kissé kopottas 241-es bézével, majd Diósjenőn az a szerelvény érkezett váci személynek, mellyel reggel onnan érkeztem. Azóta megtette balassagyarmati útját a 341-es Bz két pótjával. Utam folytatásaként Vácott álltam meg, mivel ekkorra szépen kisütött a nap és 13 fok lett. Rég voltam ebben a szép kis városban, akkor még gödör volt a főtéren.. most már nyoma sincs. Pár alapvető helyet újra megnéztem, mint például a Mária Terézia fogadására épített (az országban egyedülálló) diadalívet ami a Váci Fegyház és Börtön épülete mellett található. Sétáltam a Duna partján, elmentem a Dómhoz is... kellemes két órát töltöttem el itt is.Hazafelé ismét egy zónázó vonat 25 perces menetidejével jöttem... A Budapest-Vác vonal, mint az ország első vasútvonala idén nyáron lesz 161 éves. Zárásként pedig egy dunai hangulatkép.. még a Toldi Miklós nevű komp hajó is kiszúrható rajta..

Nincsenek megjegyzések: