A 1303-as Ganz csuklós villamos 1994 óta egyedi volt a BKV állományában. KCSV5-ös típusjelzéssel a KCSV7-es széria előfutára, az első modernizáción átesett Ganz. Az egyedisége és az ebből fakadó megbízhatatlan működése miatt azonban a BKV selejtezte. Szerencsére azonban nem a bontóba került és nem is egy udvaron rohasztják, hanem a MaViTE lelkes csapata vette kezelésbe.
1303 az idei troli nyíltnap szereplője volt. Ismét csak a korábbi bejegyzéseim tudom ajánlani a programmal kapcsolatban. Részint mert sok időm nem volt rá, másrészt pedig nagyjából ugyanaz várta az érdeklődőket idén is. A kiállítás és a dolgozók hozzáállása ismét egy színvonalas program záloga volt. A KCSV5-ös viszont nem véletlenül a troli nyíltnapon mutatkozott be. Mivel hajtásvezérlése a GVM trolibuszok 'testvére' nem kis segítséget nyújtottak a troli munkatársai a villamos újraélesztésében.
A trolitelep és a Sport utca között egy Solaris troli közlekedett különjáratként. A drót nélküli önjáró 'ráhordójárat' se mindennapos látvány itt. Főleg ha hátrébb nézünk, áll még az utcában két nem ide illő jármű.
Európa Kulturális Fővárosának egy Mercedes Citaro busza. Mivel még csak egyszer jártam Pécsett és az is vagy 10 éve volt sok emlékem nincs a városról. Most legalább egy buszukról lett képem, ki tudja mit hoz náluk a jövő. A busz utasai egyébként ha jól hallottam a kocsiszínt látogatták meg, afféle szakmai 'kirándulás' lehetett. A spontán busztalálkozó másik tagja egy szegedi Volvo. Ezen már kevésbé lepődtem meg, hiszen ők is részt vettek a troli nyílt napon. Úgy látszik ez az utca vonzza a más céget buszait, hiszen itt fotóztam először debreceni Cívis 12-est is.
A jármű beltere az utolsó forgalomban töltött időket idézi. Igazi retró hangulat a fehér kapaszkodókkal, az izzós világítással és régi burkolatokkal. Természetesen nem kevés takarítás után néz ki így a kocsi.
Az elektronika egy része az utastérben. A második képen egyetlen forgalmi képem 1303-ról. Közel se jó, de legalább van. Ekkor zajlott a Vajna féle UV-s filmforgatás, ezért van a Népszínház utcába terelve a 24-es.
Habár műszakilag most feléledt a villamos sok munka van még vele. A karosszéria felújítása, az "eredeti" felújítás utáni narancs-vörös színezés és természetesen a próbajáratozást sem lehet kihagyni. A jövőben a BKV elvileg számít egyedi villamosára, ezért kerülhetett a MaViTE kezelésébe. Addig azonban sok munka van még vele.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése