A Thököly út hosszú ideje a fővárosi úthálózat szégyene. Felújítása időről időre későbbre került, most azonban augusztus 3-án megkezdődött. A hivatalos fővárosi propaganda szerint ez ideiglenes felújítás csupán, hiszen a metro4 második üteme, a Borsnyák térig tartó szakasz alatta húzódik. Annak építésekor ismételten fel fogják túrni az érintett útszakaszt. Sajnos azonban lelkesen emlegetik a második szakaszt úgy, hogy az első szakaszra sincs pénz! Ennek ellenére sokan készpénznek veszik, hogy a metró hamarosan már épül a Thököly út alatt... ... de hogyan is épülhetne a második szakasz, hogyha a már épülő elsőhöz is egészen biztosan 60 milliárd forinttal kevesebb EU-s támogatást kapunk. Ezt most máshonnan kell elvonni a fővárosi vagy állami kasszából. Az előző bejegyzésemben szereplő 30a vasútvonal teljes felújítása 55 milliárd. Csak megemlítem, felesleges összehasonlításként.
Talán lassan el lehet ismerni, hogy a metro4 második szakasza igazából egy lufi. Néha egy-egy ötletet fel lehet vetni vele kapcsolatban.. növekszik, egyre szebb.. osztán egyszer majd durr. A hivatalos félrebeszélők sorában a múlt héten jelent meg egy érdekes hang aki most nem teljesen azt mondta amit eddig megszoktunk. (Lakos Imre, közlekedési tanácsnok ő.) Thököly úti villamos, mert ugyan szép a második m4 szakasz, meg elvileg minden oké, csak éppen az EU felé nem nyújtottak be még semmiféle pályázatot. "Elvileg van esély arra, hogy metró helyett villamosok közlekednek majd a szakaszon." Talán szép csendben elkezdenek valami újat csepegtetni az elmúlt években csili-vili modern metró képére reflexként nyáladzó, sóhajtozó emberek felé?No.. szóval mit is láttunk eddig a képeken? Szorgosan dolgozó munkásokat, ígéretet miszerint október 10-re elkészülnek, balkáni hangulatú néptelen, lepusztult Thököly utat és a Dózsa György úti villamosmegállóban álló buszt. Az utolsó képen már látszik, hogy a Dózsa György út kereszteződésénél már túl vannak az aszfalt terítésén, úthenger dolgozik, a hátteret pedig egy szecessziós hangulatú ház uralja. A macskaköveknek végre búcsút inthetünk.Egyelőre a Cházár András utcáig szedték fel a kockakövet, itt egy szakaszon a munkagépek pihennek a villamos síneken. Egy éve, valamelyik paraméterkönyv bevezetésekor Volvok is kerültek a 7-173E vonalakra, melyek azonban a Thököly útra elrendelt sebességkorlátozás miatt is alkalmatlannak bizonyultak a feladatra. Most talán egy lépéssel közelebb kerül a gyorsjáratok szakadt Ikarusainak (részleges?) kiváltása.
Annak ellenére, hogy lassan kezd felmerülni a Thököly úti villamos felélesztésének ötlete egyelőre csak az amúgy is járhatatlan pálya további bontása zajlik. A beton paneleket felszedik, a nyomtáv tartókat kiszerelik, csak a csupasz sín marad meg néhány síncsavar ami rögzíti. A Szabó József utca és a Stefánia közötti szakaszon a sínek már meg is kapták új, aszfalt ágyukat. Nem kímélve őket még a sínkoronát is ellepi ez a réteg. Röviden: a Thököly úton már évtizede nem jár villamos, a pálya járhatatlan, ha lehet most még járhatatlanabb lett, azonban még megvan. A Thököly úti pályán a forgalom továbbra is szünetel, felszedve nem lett. Valószínű ennek a történetben valamikor lesz még szerepe. A második képen a Stefánia villamosmegállóig jutottunk el, ahol a villamos holdfényjelzője fekete nejlon alatt pihen...
A Hungária körút felé közeledve ismételten csak a pálya bontásával találkozunk. A Hermina út sarkán álló épület ki tudja meddig áll még.Ez a kép később került be a bejegyzésbe, ugyanezen szakaszon már megvan a betont kerül a sínek közé.A Thököly út és a Hungária körút kereszteződésénél a város felé tartó buszmegállót már régebben megcsinálták. Leaszfaltozták a síneket, bár róluk az aszfalt egy idő után lekopik. A Hungária körút szélső sávjánál a síneket kiszedték.
A Mexikói úttól folytatódik a felújítás, innentől a Bosnyák térig félpályás útlezárás van. Az első képen jól látszik amit már írtam is, hogy mi marad a villamospályából. A váltó az előtérben a 44-67-es villamos deltájának része. A második képen az ideiglenes buszmegálló megoldás az Amerikai útnál. Itt tartunk most... (ahogy fentebb tartottam beborult, így képes beszámolóm itt ér véget.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése